1. Projekty, które dodały skrzydeł Twojej karierze…
Kiedy zaczynałem swoją pracę w agencji, jeszcze jako stażysta, pracowałem bez wynagrodzenia. Niedługo później zmuszony byłem znaleźć pracę, która da mi pieniądze. Poszedłem więc do działu marketingu w Shell. Byłem tam przez jakiś czas i zostałem awansowany. Tego samego dnia otrzymałem telefon od jednego z copywriterów z mojej poprzedniej pracy, że kampania, którą tam stworzyłem zyskała nagrodę i chcą, żebym wrócił. Tak też zrobiłem.
Zobacz również
To była kampania, w której postanowiliśmy wysłać kilku fanów na Igrzyska Olimpijskie w Atlancie w 1996 roku. Głównym pomysłem było dostanie się do oficjalnej transmisji TV z wydarzenia i zaprezentowanie oferty sklepu na koszulkach i flagach fanów. Ponieważ napisy były po portugalsku, telewizje amerykańskie nie zauważyły tego i transmitowały obraz na cały świat.
2. Największe zawodowe wyzwanie, z jakim przyszło Ci się zmierzyć…
Szukanie czegoś nowego każdego dnia. Nie możemy przestać się uczyć, ponieważ świat nie przestanie tworzyć nowych technologii i zmieniać ludzkich zachowań, nawyków.
3. Jaki był najbardziej emocjonujący projekt, nad którym pracowałeś?
Zawsze jestem podekscytowany. Bardzo podobała mi się praca nad Projektem Snow Graffiti dla Mexico Tourism Board, ponieważ był on wykonany 'partyzancko’ podczas burzy. Drugim takim projektem była kampania Bald Cartoon, która dała mi możliwość spotkania wielu idoli z mojego dzieciństwa. Jestem wielkim fanem komiksów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
4. Projekt, którego twórcom najbardziej zazdrościsz…
Moją najbardziej ulubioną kampanią była ta Apple – Think Different. Jej twórca Lee Clow jest idolem, kreatywnym zaangażowanym w ideę, ale najważniejsze jest to, że sprzedał ją nawet po pierwotnym odrzuceniu. Jej genialność i odwaga sprawiają, że jest właśnie tą najlepszą dla mnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. We współpracy z klientami najważniejsze jest…
Zrozumienie, że każdy jest inny, nie tylko klienci. Każda pojedyncza osoba zaangażowana w duży projekt ma inne umiejętności, inny pogląd na całość. Wszyscy jesteśmy ludźmi. Nie jesteśmy tacy sami. Każdy jest indywidualną jednostką. indywidualni, a nie tacy sami.
6. Skąd czerpiesz inspiracje?
Z życia. Uwielbiam podróżować i odkrywać nowe historie, ludzi, kultury, tradycje, zwyczaje. Im bardziej poznaje świat, tym bardziej staje się on lepszy i coraz mocniejmnie inspiruje. Rzeczywistość jest o wiele lepsza niż fikcja.
7. Z czego jesteś najbardziej dumny w pracy twórczej?
Duma to mocne słowo. Jestem po prostu szczęśliwym człowiekiem, który pracuje w czymś, co naprawdę kocha, bez żadnej rutyny, z masą inteligentnych i utalentowanych ludzi dookoła.
8. Kreatywność popłaca, ponieważ…
Komunikacja i kreatywność to coś, co trzyma nas przy życiu. Bez języków, pomysłów i poczucia humoru bylibyśmy naprawdę nudnymi zwierzętami.
–
Fabio Seidl
Senior Vice President and Executive Creative Director, Lapiz/Leo Burnett USA
Jako Executive Creative Chairman w Leo Burnett, Fabio jest odpowiedzialny za kreatywne wizje i integracje globalnych, regionalnych i multikulturalnych marek jak P&G, Purina, Kellogg’s, Mexico Board of Tourism, Nintendo.
Fabio przeszedł do Leo Burnett Group z Ogilvy Brasil, gdzie pełnił fukncję Dyrektora Kreatywnego i pomógł agencji otrzymać nagrodę Agencji Roku w Cannes oraz zyskać 3 miejsce w dwóch innych kategoriach. Wcześniej Fabio był Dyrektorem Kreatywnym w Africa w Sao Paulo oraz pracował w Europie przez 3 lata dla McCann Lisbon.
Wysoko nagradzane za kreatywność projekty Fabio otrzymały 17 Lwów, a także kilka nagród na D&AD, One Show, Clios, London, kilka Grand Prix na El Ojo oraz wiele innych.
Poza reklamą, Fabio gra na gitarze basowej i śpiewa w zespole punkrockowym, tworzy i reżyseruje krótkie filmy i video muzyczne, a także uprawia skateboarding i surfing – niestety jest do bani w obu przypadkach.
–
Imagination Day to organizowane co roku seminaria, które mają na celu inspirowanie ludzi do twórczego myślenia, poprzez pobudzanie wyobraźni, pokazywanie najlepszych case study, budowanie przestrzeni służącej wymianie myśli i doświadczeń. Niezależnie od stanowiska.
Seminaria są połączone z wieczornym pokazem najlepszych reklam i kampanii reklamowych, nagrodzonych w tegorocznej edycji najbardziej prestiżowego konkursu reklamowego na świecie – Cannes Lions, w kategoriach Film oraz Titanium & Integrated.
Więcej informacji na oficjalnej stronie wydarzenia.
NowyMarketing jest patronem wydarzenia.