Podczas prezentacji „Jak diagnozować potrzeby klienta, aby wykreować najlepsze doświadczenia zakupowe” eksperci poznańskiej firmy przedstawią narzędzie, jakim jest mapa doświadczeń klienta oraz opowiedzą, w jaki sposób budować lojalność klientów poprzez eliminacje barier zakupowych.
– Doświadczenie zakupowe to nie tylko kontakt ze sprzedawcą, ale także wygląd sklepu, sposób, w jaki się w nim poruszamy, elementy nawigacyjne pozwalające odnaleźć się w przestrzeni handlowej, a nawet oświetlenie czy kolorystyka użyta we wnętrzach – podkreśla Joanna Bociąg. – Widzimy, że sprzedawcy są coraz częściej świadomi tego, jak duży wpływ na decyzję o zakupie mają emocje odczuwane przez klienta. Jednak aby rzeczywiście czuł się on w naszym sklepie dobrze, bezpiecznie i miał poczucie dobrze wydanych pieniędzy, należy zadbać o wyeliminowanie barier zakupowych.
Zobacz również
W tym celu przydatna jest tak zwana mapa doświadczeń, czyli swego rodzaju matryca, na której do poszczególnych etapów procesu zakupowego przyporządkowywane są emocje, jakie w danym momencie odczuwa klient. Suma pozytywnych i negatywnych emocji daje obraz tego, jakie doświadczenia zakupowe towarzyszą kupującemu i jakie są szanse na to, że będzie on chciał wrócić do danego sklepu.
– Wykreowanie dobrego doświadczenia oraz chęci powtórzenia zakupu u konsumenta jest tym elementem, który może wyróżnić daną markę na rynku. Aby móc to zrobić, należy jak najlepiej zdiagnozować potrzeby i oczekiwania kupującego. Chcemy pokazać, że mapa doświadczeń jest właśnie takim narzędziem, dzięki któremu możliwe jest rozpoznanie tych elementów etapu zakupowego, które funkcjonują prawidłowo oraz tych, które wymagają poprawy – wskazuje Joanna Bociąg z Branch Brothers.
Visual Merchandising Forum skierowane jest do menedżerów zarządzających sieciami oraz centrami handlowymi, a także do specjalistów z branży visual merchandisingu. Oprócz wystąpienia Branch Brothers, podczas Forum będą poruszane również takie kwestie, jak trendy w marketingu sensorycznym, wzorce zachowań konsumentów z generacji X i Y czy integracja wyglądu sklepu i centrum handlowego.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Szczegóły dotyczące wydarzenia znajdują się na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing