Kampania „Pluszaki dla Edukacji” od 13 lat angażuje klientów wszystkich sklepów IKEA wokół idei zwiększania dostępu do edukacji wśród najmłodszych, w najbiedniejszych regionach świata. To, w jaki sposób realizowana jest pomoc, zobaczyli na własne oczy polscy pracownicy IKEA, którzy odwiedzili w tym roku Kambodżę – jeden z 46 najbardziej potrzebujących krajów.
To już kolejna odsłona akcji „Pluszaki dla Edukacji”, którą IKEA rokrocznie realizuje w swoich sklepach na całym świecie. W ubiegłym roku dzięki niej udało się zebrać globalnie ponad 10 mln euro, a od początku trwania projektu już przeszło 77 milionów euro. Dzięki temu wsparcie otrzymało ponad 11 milionów dzieci z najbiedniejszych regionów świata.
Zobacz również
„To niesamowite uczucie ogłaszać start kolejnej edycji akcji ‘Pluszaki dla Edukacji’. Przede wszystkim dlatego, że to już 13 jej odsłona, a jak obserwujemy każda kolejna cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów i entuzjazmem wśród naszych pracowników. W Polsce tegoroczna kampania jest też wyjątkowa z innego względu. W tym roku po raz pierwszy pracownicy IKEA mieli możliwość zobaczenia w jaki sposób środki finansowe pozyskiwane podczas kampanii wykorzystywane są w ramach projektów edukacyjnych w krajach najbardziej potrzebujących. Pięciu pracowników odwiedziło w maju Kambodżę, gdzie wizytowali szkoły, które są beneficjentami tej pomocy oraz mieli okazję porozmawiać z ich uczniami i nauczycielami. Swoimi wrażeniami i doświadczeniami podzielili się już ze współpracownikami z naszych sklepów w całej Polsce, aby łatwiej im było zrozumieć, dlaczego każdy pluszak ma tak wielkie znaczenie” – powiedziała Agata Czachórska, P.O. Kierownika ds. Zrównoważonego Rozwoju IKEA Retail w Polsce.
Kogo wspiera IKEA?
Środki finansowe zebrane w sklepach IKEA w ramach kampanii trafiają do IKEA Foundation – globalnej organizacji charytatywnej, której celem jest pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom z najbiedniejszych regionów świata. Fundacja nie działa jednak sama. Partnerują jej m.in. dwie światowe organizacje, które o potrzebach dzieci wiedzą wszystko – UNICEF i Save the Children. To one decydują gdzie przekazane zostaną środki finansowe pozyskane w ramach kampanii.
„W ubiegłym roku środki przekazane przez IKEA Foundation trafiły do 18 najbardziej potrzebujących krajów z Azji, Afryki i Europy Wschodniej, w których dzieci mają utrudniony dostęp do edukacji. Pieniądze te pomogły w sfinansowaniu szkoleń dla nauczycieli i materiałów edukacyjnych. Warto zaznaczyć, że dzięki jednemu pluszakowi (1 euro) finansowane są podstawowe zestawy szkolne, czyli zeszyt i 30 ołówków. Z kolei pięć pluszaków (5 euro) pozwala na zakup zeszytu ćwiczeń, który obejmuje wszystkie przedmioty i kilka poziomów nauczania” – powiedziała Katarzyna Kordziak-Kacprzak, Dyrektor ds. Fundraisingu UNICEF Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Każdy może pomóc
Aby w Kambodży i w innych ubogich krajach dzieci miały szansę na edukację w godnych warunkach, potrzebna jest pomoc nas wszystkich – osób, dla których prawo do edukacji jest czymś naturalnym. Dlatego IKEA przez najbliższe dwa miesiące zachęcać będzie swoich klientów do włączenia się w akcję. Wystarczy w okresie 8 listopada 2015 – 2 stycznia 2016 roku nabyć dowolnego pluszaka, książeczkę lub grę dla dzieci. 1 euro z każdej zakupionej tego typu zabawki przeznaczone zostanie na cele IKEA Foundation.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyjątkowe pluszaki
W tym roku kolekcja pluszaków IKEA będzie wyjątkowa. Znalazły się w niej bowiem zabawki zaprojektowane przez dzieci, które zwyciężyły w ubiegłorocznym konkursie „Mazania się spełniają”. 10 najciekawszych zdaniem jury projektów zostało zrealizowanych i trafiło do sprzedaży w sklepach IKEA na całym świecie. W tym roku kolejni mali artyści będą mogli stworzyć swoje wymarzone pluszaki. Ruszyła bowiem kolejna edycja konkursu. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.
Więcej na temat działalności IKEA Foundation na stronie.