Zdjęcie zrobiono ponad 200 specjalnym gościom z całego świata, w tym z Polski, podczas unikalnego eventu „Spyfie”, który miał miejsce na Zaporze Hoovera w okolicach Las Vegas.
Spyfie, czyli selfie godne szpiega Jej Królewskiej Mości, to kulminacyjny punkt międzynarodowej kampanii marketingowej marki Heineken. Jedną z jej składowych elementów był casting do pierwszego selfie z kosmosu, przeprowadzony za pośrednictwem portalu Instagram na całym świecie.
Zobacz również
Aby zrealizować to przedsięwzięcie, marka nawiązała współpracę z UrtheCast — firmą specjalizującą się w wykonywaniu zdjęć powierzchni Ziemi w technologii Ultra HD. Spyfie zrobiono przy użyciu aparatu zainstalowanego na satelicie Deimos-2, przy pomocy kamery Iris w technologii ultra HD, ulokowanej na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Orbitująca na wysokości 600km nad ziemią, satelita Deimos-2 wykonała przybliżenie na wybraną lokalizację i zrobiła spektakularne zdjęcie z kosmosu. To ujęcie zostało potem przetworzone tak, aby uzyskać maksymalne zbliżenie na każdego z uczestników.
W wydarzeniu udział brało ponad 200 szczęśliwców, w tym m.in.: zwycięzcy castingu, partnerzy, zaproszeni goście specjalni oraz przedstawiciele mediów z całego świata. Z Polski w wydarzeniu uczestniczyli goście wybrani w ramach castingu. Ponadto, do udziału w wyprawie Spyfie, Heineken zaprosił również Natalię Siwiec — modelkę i celebrytkę, która urodą dorównuje nie jednej dziewczynie Bonda oraz youtuberów: szarmanckiego niczym sam James Bond — Karola Paciorka oraz Marka Hoffmanna, znanego jako AdBuster, któremu żadna akcja marketingowa i reklamowa nie umknie uwadze, zwłaszcza tak spektakularna jak Spyfie. Każdy uczestnik wyprawy miał niepowtarzalną możliwość opublikowania swojego selfie z kosmosu na własnych kanałach społecznościowych, jako jedynej w swoim rodzaju pamiątki z wydarzenia Spyfie.
— Celem kampanii związanej z filmem Spectre było zaproszenie każdego z nas do skosztowania ekscytującego świata Jamesa Bonda. Cieszymy się, że właśnie to osiągnęliśmy. — tłumaczy dyrektor Global Heineken Sponsorship, Hans Erik Tuijt — Ta misja przyświecała wszystkim podjętym przez nas działaniom: udostępniliśmy fanom niepublikowane wcześniej materiały z planu zdjęciowego Spectre za pomocą butelek z limitowanej Bondowej serii, na Facebooku opublikowaliśmy reklamę z Danielem Craigiem zanim trafiła na mały ekran, a punktem kulminacyjnym był właśnie unikalny event Spyfie. Ta kampania będzie naszym nowym punktem odniesienia dla naszych kolejnych globalnych akcji promocyjnych. — dodaje Tuijt.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
— Nic podobnego na taką skalę nie było wcześniej dokonane, dlatego kiedy przedstawiciele Heinekena opowiedzieli nam o pomyśle na selfie z kosmosu, byliśmy zachwyceni możliwością udostępniania naszej technologii do tworzenia tego kawałka historii. — tłumaczy Scott Larson, CEO UrtheCast,— Wydarzenia takie jak Spyfie prezentują możliwości satelity Demois-2 w naprawdę wyjątkowy sposób. Uwydatniają też, co potrafią nasze kamery w połączeniu z technologiami internetowymi oraz to, jak możemy ich używać do kreatywnej współpracy wyznaczającej nowe trendy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spectre to 24. film o przygodach Jamesa Bonda, który jest wynikiem współpracy Albert R. Broccoli’s EON Productions, Metro-Goldwyn-Mayer Studios oraz Sony Pictures Entertainment. Światową premierę miał 26. października w Wielkiej Brytanii, a na ekranach polskich kin pojawi się 6 listopada. Produkcja już osiąga ogromny sukces kasowy na prawie każdej szerokości geograficznej, w której miała swoją premierę. W Wielkiej Brytanii Spectre pobił rekord frekwencji podczas premiery oraz zdobył największy tygodniowy przychód kasowy w historii brytyjskiej kinematografii.
Współpraca Heinekena ze światem filmów Jamesa Bonda obejmuje już siedem filmów — od Jutro nie umiera nigdy z 1997 roku po najnowszy Spectre.