Czy jednak „bombardowany” komunikatami konsument zapamięta konkretną reklamę emitowaną w telewizji i połączy ją z późniejszą decyzją zakupową w miejscu sprzedaży? Długotrwały proces zakupu i planowania mediów może w dzisiejszych rynkowych warunkach nie przynieść oczekiwanego efektu. – Zamiast walczyć o uwagę konsumenta przed telewizorem, warto skomunikować się z nim bezpośrednio w miejscu sprzedaży, gdzie znacznie łatwiej o jego uwagę – przekonują eksperci z firmy IMS, operatora największego systemu Digital Signage w galeriach handlowych, czyli Mall TV.
W czasie od listopada do końca stycznia galerie handlowe dosłownie „pękają w szwach” – klienci rozglądają się za prezentami, realizują bony upominkowe i wydają pieniądze, które otrzymali w ramach prezentu. Gdy do tych warunków doda się jeszcze odbywające się w tym czasie wyprzedaże, to widać, jak duży zasięg i dotarcie mogą one przynieść tym, którzy zdecydują się na reklamę w centrum handlowym. Nośnikami, na których może zostać umieszczona taka reklama, są monitory Digital Signage. – Jako operator największej w Polsce sieci nośników Digital Signage możemy mówić o nowym, efektywnym kanale komunikacji z konsumentem, czyli Mall TV – mówi Wojciech Grendziński, Dyrektor Handlowy firmy IMS. – Nasze systemy znajdują się obecnie w 40 topowych galeriach handlowych w całej Polsce i generują zasięg 30 mln kontaktów konsumentów z reklamą w jednym miesiącu. Z naszych usług skorzystały już takie marki, jak Orange, Orsay, Dominium czy Monnari – dodaje. Do oferty zasięgowej Mall TV IMS dodaje potężny kanał in-store radio oferujący efektywne dotarcie na poziomie 200 mln kontaktów miesięcznie w sieciach i galeriach handlowych. Synergia efektywnych zasięgów tych kanałów jest w okresach takich jak święta nie do przecenienia.
Zobacz również
Miejsce sprzedaży jest właściwie jedynym punktem w przestrzeni reklamowej, gdzie spotykają się produkt, konsument, pieniądz i komunikat reklamowy. Ważnym więc atutem takiej komunikacji jest jej efektywność. Reklama emitowana w miejscu sprzedaży dociera do świadomości konsumenta w tym samym czasie, w którym dokonuje on zakupu: jest w pobliżu produktu i ma na niego wygospodarowany budżet. Badania przeprowadzone przez IMS pokazują, że jest to forma reklamy, na którą konsument jest najbardziej otwarty. Walorem takiej komunikacji jest umiejscowienie jej w otoczeniu, w którym odbiorca jest nastawiony na działania promocyjne, w związku z tym nie przeszkadzają mu one w takim stopniu, jak reklamy telewizyjne czy internetowe. Daje ona również możliwość dotarcia do tych konsumentów, którzy na komunikaty w tradycyjnych mediach są już uodpornieni. W celu zwiększenia efektywności, reklam w przekaz promocyjny wplata się interesujące treści neutralne, które mają na celu przyciągnięcie uwagi gości galerii. – Mall TV to nie tylko bardzo duży zasięg, lecz także bardzo wysoka jakość komunikacji – efektywna i zapewniająca niski koszt dotarcia do klienta – mówi Grendziński. – Nasze systemy działają w najlepszych galeriach, a przy tym należą do najnowocześniejszych rozwiązań na rynku. Mall TV posiada również tę zaletę, że kampania reklamowa może w łatwy sposób zostać przeprowadzona w wybranych lokalizacjach, na wybranych monitorach lub jednocześnie na wszystkich monitorach będących w posiadaniu operatora – w przypadku IMS na prawie 900.
Prowadzenie komunikacji jak najlepiej dostosowanej do potrzeb konsumenta to niekwestionowany trend na rynku reklamy. Poza poszukiwaniem nowych, bardziej efektywnych nośników, na znaczeniu zyskuje również bezpośredni kontakt z klientem. Stąd naturalna droga do wykorzystania potencjału galerii handlowych jako miejsca na wszelkiego rodzaju animacje i działania eventowe. – Komunikację prowadzoną w Mall TV warto wesprzeć bezpośrednim kontaktem z konsumentem poprzez na przykład konkursy lub akcję degustacyjną. W ramach pakietu emisji Mall TV możemy zaoferować naszymi klientom również działania eventowe, które umożliwiają dotarcie do konsumenta w sposób bezpośredni – mówi Paweł Czerski, Członek Zarządu IMS odpowiedzialny za aktywności eventowe w kanałach sprzedaży.
Więcej informacji na temat IMS dostępnych jest na stronie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing