Reklamy nawiązujące do filmowej sagi pojawiły się wraz z IV częścią w 1977 roku.
Zobacz również
Przez lata stworzonych zostało wiele kreacji związanych z Gwiezdnymi Wojnami, a w ostatnim czasie, w związku z nadchodzącą częścią, zaczęło pojawiać się ich coraz więcej. Reklamowano prawie wszystko, począwszy od produktów związanych z sagą, jak zabawki, bielizna, gry, przez różnego rodzaju napoje, fast foody, samochody, sieci komórkowe, na suszarkach i sprzęcie RTV/AGD kończąc. Wśród całej gamy marek, które zdecydowały się nawiązać do filmów znalazły się: Volkswagen, M&M’s, Taco Bell, KFC, Pizza Hut, Pepsi, Spike TV, Wedel, LEGO, adidas, TomTom, Energizer, Duracell, Pringles, Burger King, Kellogg’s, Orange, Vodafone, Walmart czy Currys. Przedstawiamy zbiór najciekawszych, gwiezdnych kreacji.
Kilka dni temu Google udostępniło nową aplikację „Obudź ukrytą Moc” , która pozwala wybrać jasną bądź ciemną stronę mocy, a następnie przystosowuje do wyboru wygląd niektórych aplikacji googlowskich, które posiadamy, m.ni. Gmail, Maps, kalendarz czy wyszukiwarkę.
W 2011 roku Volkswagen stworzył niezwykłą reklamę na Super Bowl. Przedstawia ona małego Dartha Vadera, który „próbuje” swoich mocy na różnych przedmiotach. Jest ona jedną z najpopularniejszych reklam nawiązujących do sagi, a na YouTube obejrzało ją ponad 63 miliony osób.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Nie była to jedyna reklama Volkswagena nawiązująca do Gwiezdnych Wojen. Rok później stworzono kolejne, m.in. z psami wyszczekującymi Marsz Imperialny.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W odpowiedzi na reklamy Volkswagena, Greenpeace stworzyło swoją wersję, promującą ochronę środowiska i walkę z emisją CO2.
W 2010 roku adidas stworzył wyjątkowe reklamy dla swojej kolekcji adidas Originals, w których wystąpiło w nich wiele znanych osób, m.in. Snoop Dogg, Daft Punk czy David Beckham.
Tydzień temu załoga statku USS Dwight D. Eisenhower nagrała własną wersję zwiastuna najnowszej części sagi, chcąc okazać swoje zainteresowanie nadchodzącym filmem. Jak widać wszędzie znajdą się zagorzali fani serii.
Do Gwiezdnych Wojen nawiązywały w swoich reklamach również marki baterii. W latach 90′ pojawiały się reklamy Energizer,
natomiast w tym roku, po raz pierwszy, swoją kreację stworzyła marka Duracell.
Microsoft w celu promocji technologii Kinect stworzył spot nawiązujący do jednej z najpopularniejszych scen z IV części sagi, w którym w rolę Obi-Wana Kenobiego wcielił się aktor Chris Pratt.
Z kolei producent nawigacji samochodowej TomTom, udostępnił swoim klientom możliwość przejechania trasy przy wskazówkach m.in. samego Dartha Vadera czy Yody. Usługę tę reklamowały spoty z sesji nagraniowych wymienionych postaci.
Wśród przeróżnych reklam nawiązujących do świata Gwiezdnych Wojen możemy też trafić na te przedstawiające bohaterów sagi w bardziej przyziemnych sytuacjach, jak np. szukanie odpowiedniej suszarki w sklepie
czy granie w golfa.
Pod koniec lat 70′ w USA wyemitowana została reklama społeczna, mająca na celu przeciwdziałanie prowadzeniu pod wpływem alkoholu.
Natomiast na początku lat 80′, dwa roboty znane z filmów, C-3PO i R2D2, zostały wykorzystane w innej reklamie społecznej, uświadamiającej dzieci o szkodliwości palenia papierosów.
Poniżej więcej reklam związanych ze światem Gwiezdnych Wojen.