Kampanie reklamowe w aplikacjach VOD: gdzie jesienią warto inwestować?

Dwie trzecie posiadaczy urządzeń mobilnych korzysta z aplikacji do oglądania materiałów video. Które z nich cieszą się jesienią największą popularnością, a co za tym idzie – które z nich marketerzy powinni uwzględnić w swoich kampaniach reklamowych? Przedstawiamy wyniki badania Mobience.
O autorze
2 min czytania 2015-11-30

Jesienny top aplikacji VOD

Aplikacje służące oglądaniu video można podzielić na dwa rodzaje, w zależności od kontentu jaki zawierają: materiały UGC (User Generated Content, np. YouTube, gdzie każdy użytkownik może opublikować swój film) i materiały VOD (produkowane np. przez telewizję). Największym zasięgiem cieszy się wspomniany YouTube: we wrześniu wyniósł 64%. Drugie miejsce zajmuje IPLA (7%), a trzecie Filmy Google Play oraz Player + Player HD (5%). Jak widać, różnice są ogromne, dlatego warto znać podobne dane, żeby wiedzieć, gdzie kierować kampanie. Jednak najlepszym rozwiązaniem wbrew pozorom nie jest emitowanie reklam tylko w jednym medium o największym zasięgu, ponieważ skupia ono target, który może być niewystarczający dla danej akcji marketingowej. Dobrze jest dobrać kilka aplikacji, gdzie emisja reklamy będzie najbardziej optymalna. Spicy Mobile przygotowało przykładowe zestawienia różnych aplikacji VOD wraz z ich łącznym zasięgiem.

Która aplikacja VOD angażuje najbardziej?

Jak wynika z badania Mobience, aplikacją, która najbardziej angażuje użytkowników, jest YouTube. Średni dzienny czas korzystania z niej to 12 minut i 57 sekund. Drugie miejsce zajmuje IPLA z czasem 8 minut i 12 sekund oraz Player + Player HD, 7 minut i 48 sekund. Może to być zaskakujący wynik, jeśli wziąć pod uwagę rodzaj filmów udostępnianych w każdej z aplikacji. YouTube to domena krótkich filmów – od kilku do kilkunastu minut, w dalszej kolejności pełnometrażowych, natomiast IPLA czy Player to seriale, filmy, które teoretycznie powinny zajmować użytkownikom więcej czasu na ich obejrzenie. Jednak badanie Mobience pokazuje, że poprzez aplikacje VOD oglądane są najczęściej materiały trwające od 10 do 30 minut (zasięg 45% i 19%), stąd gorszy średni dzienny czas dla aplikacji z dłuższym kontentem. Gdyby jednak, w tym badaniu uwzględnić tylko materiały trwające dłużej, niż 59 minut, to aplikacją, z której najczęściej korzysta się do ich oglądania jest Player HD – 19% zasięgu, w porównaniu z 4% dla aplikacji YouTube.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ciekawe wnioski płyną z badania użytkowników w kontekście wyboru urządzenia mobilnego, na którym oglądane są materiały w zależności od czasu jego trwania. Mianowicie filmy krótsze niż 10 minut są częściej oglądane na telefonach (zasięg 61%), niż tabletach (45%), a filmy trwające 30 minut do 59 minut – odwrotnie (28% tablet i 14% telefon). Co z materiałami dłuższymi, niż 59 minut? Te przy pomocy aplikacji VOD są odtwarzane tylko wśród 5% użytkowników urządzeń mobilnych: 8% ogląda je na tablecie i 3% na ekranie telefonu.

Jeśli kampania marketingowa ma być skuteczna, musi być odpowiednio podana właściwemu targetowi. Doskonałym pomysłem jest wykorzystanie w tym celu aplikacji do oglądania materiałów video, bowiem korzysta z nich aż 67% użytkowników urządzeń mobilnych. Warto jednak pamiętać, że poszczególne aplikacje skupiają określonych odbiorców, dlatego dobrze jest łączyć niektóre z nich w taki sposób, aby zoptymalizować zasięg, czas korzystania, wiek i płeć odbiorców, ich dane demograficzne, a także same koszty kampanii. W tym bez wątpienia pomogą badania rynkowe, jak np. przedstawione wyżej badanie Mobience.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się