Polki coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, ale nie chcą za nie płacić

Przy coraz szybszym trybie życia urządzenia mobilne zyskują na popularności. Internet stał się głównym kanałem sprzedażowo-usługowym oraz niezastąpioną platformą do komunikacji. To sprawia, że Polki coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych.
O autorze
2 min czytania 2015-12-14

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą PMR na zlecenie Westwing Home & Living – już 9 na 10 użytkowniczek smartfonów wykorzystuje aplikacje mobilne. Jednocześnie ponad połowa badanych deklaruje, że miesięcznie nie wydaje na nie nawet złotówki!

Westwing Home & Living, wiodąca firma e-commerce z branży wyposażenia wnętrz, wspólnie z firmą badawczą PMR przeprowadziła badanie, w którym zbadała stosunek Polek do aplikacji mobilnych. Jak dowodzą wyniki sondażu, z aplikacji korzysta już 90% użytkowniczek smartfonów. Najczęściej przyznają się do tego kobiety w wieku 18-24 lat – w tej grupie wiekowej korzystanie z aplikacji deklaruje 95% respondentek. Jednak aplikacje mobilne cieszą się bardzo dużą popularnością bez względu na wiek użytkownika. Sondaż pokazuje, że wśród osób powyżej 55. roku życia wykorzystuje je 8 na 10 ankietowanych.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living wynika, że 60% posiadaczek smartfonów używa aplikacji mobilnych częściej niż w roku ubiegłym, a jedynie 4% robi to rzadziej. Sześć na dziesięć badanych spędza na korzystaniu z aplikacji od 15 minut do godziny dziennie, a jedna na pięć użytkowniczek każdego dnia poświęca im ponad godzinę! Polki posługują się jednak niewielką liczbą aplikacji – niemal 70% osób, które wzięły udział w badaniu regularnie korzysta z nie więcej niż pięciu aplikacji mobilnych, a 93% nie wykorzystuje więcej niż dziesięciu. Jednocześnie niemal 60% użytkowniczek smartfonów deklaruje, że korzysta z większej liczby aplikacji niż w roku ubiegłym.

– Polki dostrzegły zalety korzystania z aplikacji mobilnych. Dzięki nim możemy rozplanować dzień, być w kontakcie ze współpracownikami i znajomymi, szybko załatwić bieżące sprawy lub odprężyć się w wolnym czasie. Nie bez znaczenia jest też fakt, że smartfony zaczynają odgrywać istotną rolę w procesach zakupowych. Polki chcą kupować produkty najwygodniej jak się da w danym momencie, a sklepy odpowiadają na te potrzeby i oferują strony internetowe zoptymalizowane pod urządzenia mobilne – mówi Marta Suchodolska, dyrektor stylu Westwing.pl.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mimo że Polki coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych, nie są skłonne za nie płacić. Ponad połowa ankietowanych miesięcznie nie wydaje na nie nawet złotówki. Zaledwie co piąta posiadaczka smartfona przeznacza na zakup aplikacji do 10 złotych miesięcznie.

Co ciekawe, najczęściej z płatnych aplikacji korzystają kobiety powyżej 55. roku życia – przyznaje się do tego 7 na 10 badanych, a 14% z nich wydaje na aplikacje mobilne więcej niż 40 złotych miesięcznie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Polki zauważają użyteczność aplikacji, jednak nie są jeszcze gotowe za nie płacić z dwóch podstawowych powodów – nie cenią aplikacji aż tak, by zapłacić nawet minimalną cenę, nie wykorzystują jeszcze powszechnie smartfonów do dokonywania płatności i nie do końca mają przekonanie co do bezpieczeństwa transakcji dokonywanych przy ich użyciu. Zakupy online za pomocą komputera to percepcyjnie zupełnie inna sytuacja. Polki potrzebują po prostu czasu – mówi Marcin Rzepka, ekspert PMR.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.