Inbound marketing, czyli marketing przychodzący, zakłada, że marka powinna opracować długofalową strategię obecności w sieci na podstawie analizy potrzeb i zainteresowań grupy docelowej. Dlatego kluczowe jest między innymi tworzenie treści, które dają użytkownikowi wymierne korzyści – albo w postaci wiedzy, albo w postaci rozrywki.
Internauta, który szuka w sieci określonych treści, to potencjalny klient. Jeśli marka dysponuje contentem, a witryna ma wysoką pozycję w wyszukiwarce (dzięki dobremu pozycjonowaniu), prędzej czy później użytkownik sam trafi na treści stworzone przez markę.
Zobacz również
Jeśli są wartościowe i zaspokoją potrzebę odbiorcy – on, odwdzięczając się za bezinteresowne i bezpłatne udostępnienie treści, podzieli się nim np. w mediach społecznościowych. W ten sposób nie tylko można pozyskać klienta, lecz także ambasadora marki.
Inbound marketing bazuje na trzech podstawowych komponentach. Są to:
- content marketing (marketing treści),
- działania SEO (pozycjonowanie),
- komunikacja w mediach społecznościowych.
Gdy działania zostaną także uzupełnione dodatkowo aktywnością PR-ową, zyskujemy szansę na osiąganie znakomitych rezultatów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dlatego też chwyć za miecz świetlny i zawalcz o jasną stronę marketingu – niech inbound będzie z Tobą! Więcej dowiesz się na blogu Contented by They.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing