NowyMarketing podsumowuje rok 2015: The Walt Disney Company

NowyMarketing podsumowuje rok 2015: The Walt Disney Company
O podsumowanie roku 2015 roku poprosiliśmy kilka dużych marek. Na nasze pytania odpowiedział również Artur Pacuła, CMO & Head of Disney Interactive CEE w The Walt Disney Company, Juror Effie Awards 2015
O autorze
2 min czytania 2016-01-25

Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2015 roku

Bezdyskusyjnie najważniejszym wydarzeniem marketingowym dla naszej firmy w tym roku jest premiera filmu „Gwiezdne wojny. Przebudzenie mocy”, który do kin trafił 18 grudnia. Kampania marketingowa była w pełni rozpędzona i nie mam wątpliwości, że film i cały program licencyjny odniósł olbrzymi sukces.

Jest to najdłuższa i najbardziej intensywna kampania marketingowo-promocyjna w naszej historii. Właściwie zaczęliśmy ją ponad dwa lata temu i od tego momentu tylko narasta. Użyliśmy wszystkich możliwych narzędzi i dostępnych technologii. Udało nam się namówić do współpracy znakomitych partnerów do promocji globalnych, ale jesteśmy też dumni z połączonych promocji z wiodącymi polskimi firmami.

„Gwiezdne wojny” są wszechobecne. Zaczynając od sklepów wszystkich formatów i profili, przez kanały telewizyjne, internet, aż po finał tegoroczny, czyli film kinowy. Właściwie ciągle znajdujemy się na początku długiej drogie przez świat „Gwiezdnych wojen”.

Najważniejszy sukces według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku

Jest mi niezwykle trudno oceniać sukcesy branżowe. Jednym z najważniejszym kryterium, które biorę pod uwagę w takim przypadku jest efektywność, czyli wyniki sprzedaży. Jednak w zdecydowanej większości przypadków możemy analizować jedynie kreatywność kampanii, innowacyjność użytych narzędzi, a prawie zawsze nie wiemy jak wzrosła sprzedaż, bo z oczywistych powodów firmy trzymają takie dane w tajemnicy. Czasem po prostu efektowna kampania daje mizerne lub nieadekwatne do nakładów wyniki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Było mi jednak bardzo miło, że to grupie jurorskiej Effie, w której brałem udział, przypadł zaszczyt oceniania kampanii Wirtualnej Polski.

Największa porażka według Państwa w branży marketingowej w 2015 roku

Tu sprawa ma się jeszcze gorzej. Nie da się obiektywnie ocenić z zewnątrz, kto poniósł porażkę. Według starego marketingowego porzekadła wiemy, że zawsze połowa budżetu wydana była dobrze, a druga źle. Tylko nie wiemy która… Przyjmijmy więc, że wszystkie kampanie, co najmniej w połowie, odniosły sukces.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie trendy były według Państwa najciekawsze w 2015 roku? Czego spodziewają się Państwo w 2016?

Zauważyłem, że szczególnym zainteresowanie w środowisku cieszy się zagadnienie content marketingu. Nasza firma od początku jest na uprzywilejowanej pozycji, bo prowadzimy marketing contentu 🙂 Tę sprawę mamy perfekcyjnie opanowaną.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce? Jakie są największe wyzwania przed nią stojące?

Uważam, że kondycja jest znakomita. Obserwując rynki marketingowe całej Europy, a szczególnie CEE dochodzę do wniosku, że umiemy w Polsce wykorzystać dostępne budżety w bardzo efektywny sposób. Jesteśmy bardzo kreatywni w tworzeniu komunikatów marketingowych oraz wykorzystaniu mediów skierowanych do właściwych grup odbiorców. Zawsze jestem pod wrażeniem naszego niekonwencjonalnego podejścia do dostępnych rozwiązań oraz tworzenia nowych, innowacyjnych dróg dotarcia do naszych konsumentów.

Najlepsza według Państwa kampania/akcja w 2015 roku?

Wiem ile wysiłku trzeba włożyć w zaplanowanie i przygotowanie każdej akcji marketingowej. Dlatego mam olbrzymi szacunek dla każdej z nich. Z tego powodu umknę z odpowiedzią na to pytanie.

Czy planują Państwo w nadchodzącym roku jakieś zmiany w strukturze budżetu marketingowego? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?

W nadchodzącym roku mamy w planach takie wydarzenia, że trudno jest mówić o jednolitej strukturze budżetu. Inaczej skonstruujemy wydatki na promocję animowanego filmu „Zwierzogród”, inaczej na „Księgę Dżungli”, jeszcze inaczej na „Alicję po drugiej stronie lustra”, a zupełnie zmienimy proporcje mediów w przypadku „Kapitana Ameryki. Wojna bohaterów”. Na antenie Disney Channel pojawi się nowy serial „Luna” i będzie wymagał indywidualnego podejścia. Z pewnością będziemy starali się analizować trendy, a nawet je wyprzedzać.