Zapytaj.onet.pl jest największym w Polsce serwisem pytań i odpowiedzi, odwiedzanym miesięcznie przez ponad 6,2 mln użytkowników (dane Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2015). Serwis zadebiutował w sierpniu 2006 roku i od tego czasu zgromadził dużą społeczność zaangażowanych użytkowników, którzy zadali do tej pory ponad 20 mln pytań i udzielili ponad 270 mln odpowiedzi. W marcu 2015 serwis Zapytaj.onet.pl został przebudowany i otrzymał nową szatę graficzną, a kilka dni temu w sklepie Google Play zadebiutowała aplikacja mobilna.
Serwisy „Q&A” są kojarzone głównie z młodymi osobami, jednak z Zapytaj.onet.pl intensywnie korzysta również grupa wiekowa 30+, która stanowi w sumie 37 proc. wszystkich użytkowników – mówi Aleksandra Mroczkowska, Product Manager serwisu Zapytaj.onet.pl. Przekłada się to na pytania, które pojawiają się w serwisie. Pytania “o wiedzę”, piosenki czy filmy są oczywiście bardzo popularne, ale z roku na rok obserwujemy coraz więcej zapytań związanych z opinią na temat konkretnych marek i produktów – dodaje Aleksandra Mroczkowska.
Zobacz również
Aplikacja Zapytaj Onet pozwoli użytkownikom na łatwiejsze zadawanie pytań, udzielanie i ocenanie odpowiedzi na pytania, ankiety i sondy typu „to-czy-to” bezpośrednio z poziomu telefonu. Dzięki usłudze „push” użytkownik będzie otrzymywał powiadomienia o zdarzeniach związanych z obserwowanym pytaniem, nowych odpowiedziach czy odebranych wiadomościach.
Obecnie ponad 40 proc. odsłon jest generowana z urządzeń mobilnych, dlatego udostępnienie aplikacji mobilnej jest dla nas naturalnym rozwinięciem funkcjonalności serwisu – mówi Aleksandra Mroczkowska. Każdego dnia użytkownicy serwisu zadają ponad 3 000 pytań, a średni czas odpowiedzi na pytanie wynosi 3 minuty. Aplikacja mobilna będzie więc z pewnością sporym ułatwieniem dla wielu naszych użytkowników – dodaje Aleksandra Mroczkowska.
Aplikację Zapytaj Onet można pobrać na stronie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing