Jak Twój fan zostaje legendą. Case study SMS Audio

Coraz częściej w działaniach Social Media brakuje tego, do czego zostały one tak naprawdę stworzone – autentyczności, rozmowy i kontaktu z grupą docelową. Bardzo dużo energii poświęca się automatyzacji, nowym formatom postów czy też pogoni za zasięgami, nie zważając uwagi na to...
O autorze
2 min czytania 2016-02-29

…co naprawdę jest najważniejsze – rozmowę. Co istotne, fani odwdzięczają się tym samym – obojętnością i coraz rzadszą interakcją z treściami marek. Jak jednak sprawić, by fan stał się legendą wspominaną przez społeczność i wykorzystywaną w komunikacji przez samą markę? Zapraszam do opowieści z muzyką w tle, której głównym bohaterem jest Jeremy Togni:

Prowadząc profil dla SMS Audio (firma rapera 50 Cent) zauważyliśmy, że pewien z fanów zaczął prowadzić konwersację z nami za pomocą 2 wyrazów:

Co ciekawe, komentarz ten nie był jednorazowy – fan umieszczał komentarze praktycznie pod każdym postem który publikowaliśmy. Moderatorzy, znani z umiłowania muzyki i dość nietypowego poczucia humoru szybko podłapali temat…

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po jakimś czasie fani sami zaczęli rywalizować, kto pierwszy napisze komentarz SMS Audio i wkrótce potem pierwsze komentarze pod nowymi postami wyglądały tak:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nie wszyscy byli jednak zadowoleni z tego, że prekursor zaczął być naśladowany. My jednak uważaliśmy, że Jeremy to poziom, do którego warto równać:

Przez dłuższy czas Jeremy Togni niczego nie komentował. Przestał pisać i zmiany były zauważalne…

Niektórym było do śmiechu. Nam nie.

Fani próbowali nas pocieszać…

Ale Jeremy nie wrócił. Stał się legendą profilu. Legendą, która postanowiliśmy uhonorować w oczywisty sposób – umieszczając go w cyklu najważniejszych cytatów kultury hip-hopowej obok Eldo, Pezeta czy też 50 Centa:

Historia Jeremy’ego to historia ukazująca pewnie kierunki działań, na które warto zwrócić uwagę prowadząc profil. Warto bowiem przestrzegać takich reguł jak:

  • Dobieranie moderatorów pod kątem zainteresowania zbieżną z tematyką profilu – takie osoby lepiej czują temat i bardziej angażują swoich fanów. Bo czy fan RPG będzie w stanie prawdziwie zaangażować profil dotyczący odżywek do włosów? Śmiemy wątpić 😉
  • Stosowanie języka, który jest używany przez naszą grupę docelową – dzięki temu zmniejszamy dystans dzielący nas do fanów i rozmowa traktowana jest jako partnerska, nie zaś tylko jako rozmowa fan -> marka
  • Odwaga pod kątem nietypowych metod angażowania fanów. Real time, posty nawiązujące do wydarzeń na profilu, pytania do fanów czy też niekiedy nieco absurdalna dyskusja – wszystko to powoduje, że fani lubią powracać na profil i sprawdzać „ciekawe co tym razem SMS Audio mi odpisało” 😉
  • Dobra pamięć moderatorów. „Ostatnio Marek pisać coś o konkursie, a Ola wspomniała, ze brakuje jej tapety na telefon z motywem marki.” Dlaczego by tego nie wykorzystać w kolejnych postach i wspomnieć o ww. fanach?
  • Atrakcyjna szata graficzna i ciekawe formaty postów. No cóż, rozmowa rozmową, ale przy brzydkich postach to nawet i Jeremy nie napisze „SMS Audio” 😉 . Grafika musi być atrakcyjna i zachęcająca do skomentowania. A jeśli dodatkowo jest gifem, który po kliknięciu pozwala wziąć udział w fajnej grze to… nie ma opcji by nie angażowało.