…a także prezentów. Dane zabrane przez firmy: SEMSTORM, Euroflorist, Chocolissimo i Perfumeria.pl potwierdzają, że i Dzień Kobiet znalazł swoje miejsce w Sieci. Jakich fraz związanych z tym szczególnym dniem szukamy w Google oraz jakie produkty cieszą się największą popularnością w tym okresie? I – wreszcie – czy ktoś jeszcze pamięta o podarunkach typowych dla PRL’u?
Tradycyjnie, 8 marca, wręcza się kobietom kwiaty. Również informacje zebrane przez SEMSTORM potwierdzają, iż to właśnie one w okresie poprzedzającym Dzień Kobiet cieszą się w Google największą popularnością. Najczęściej wyszukiwanymi frazami są wtedy „tulipany” (89 890 wyszukiwań), „kwiaty doniczkowe” (38 780 wyszukiwań) oraz „bukiet kwiatów” (15 570). Dostępne w PRL’u goździki także mają swoich fanów – fraza „goździk” w marcu wyszukiwana jest aż 14 350 razy.
Zobacz również
W tym wyjątkowym dniu panowie szczególnie pamiętają o obdarowywaniu kobiet roślinami ozdobnymi, a wzrost sprzedaży w firmie Euroflorist o… 3100% tylko to potwierdza. 8 marca rozchwytywane są bukiety z róż i tulipanów oraz te w różowych tonacjach.
Imponujące wyniki osiąga w tym okresie również Chocolissimo, wytwórca czekoladek, który w okolicy Dnia Kobiet odnotowuje zyski większe o ok. 500%. Czekoladowy telegram (dowolnej treści personalizowane życzenia ułożone z kostek belgijskiej czekolady), Czekoladowy kwiatek oraz Czekoladowy pantofelek to bestsellery, które cieszą się największym zainteresowaniem.
Panowie chętnie wykorzystują słodkości, aby sprawić przyjemność kobietom w dniu ich święta. Świadczy o tym liczba wyszukiwanych fraz związanych ze słodyczami w marcu. Najczęściej wpisywanymi w pole wyszukiwarki zapytaniami są: czekolada (72 480), słodkości (2 860), czy blok czekoladowy (810).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Perfumeria.pl udowadnia z kolei, że również piękne zapachy zdobywają uznanie w oczach panów, którzy tego dnia chętnie obdarowują swoje wybranki perfumami. Sklep w tygodniu poprzedzającym 8 marca rejestruje znaczny, bo aż 23-procentowy wzrost sprzedaży swoich produktów. Najpopularniejszymi są: Giorgio Armani Emporio She, In2U Calvin Klein, Euphoria Calvin Klein oraz La vie est belle.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wybór perfum nie byłby jednak taki prosty, gdyby nie podpowiedzi Google uzyskane po wpisaniu fraz: „perfumy” (55 670 razy), „damskie perfumy” (6860), „woda toaletowa” (3270). Miłym zaskoczeniem może być fakt, że niemałą popularność w Google odnotowuje również „Pani Walewska” (2440 wyszukiwań), prawdziwa ikona damskich kosmetyków z okresu PRL.