Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

TIM SA i Divante w finale konkursu Magento za najlepsze User Experience dla B2B

Wdrożenie Divante dla TIM SA jest pierwszym polskim projektem zakwalifikowanym do finału Imagine Excellence Awards w kategorii The Best B2B User Experience.
O autorze
2 min czytania 2016-04-04

To oficjalna nagroda przyznawana najlepszym sklepom internetowym przez Magento Inc., dostarczyciela wiodącej platformy sprzedaży online, z której korzysta ponad 250 tys. firm na całym świecie.

Współpraca TIM SA i Divante rozpoczęła się w 2011 roku, w jej efekcie powstał serwis TIM.pl – pierwszy w Polsce sklep internetowy z artykułami elektrotechnicznymi, skierowany głównie do odbiorców hurtowych. Pierwotnym celem TIM SA była dywersyfikacja kanałów sprzedaży oraz poprawa efektywności poprzez pozyskanie nowych klientów i rozszerzenie asortymentu. Podczas wieloetapowego projektu obejmującego kompletną analizę przedwdrożeniową, opracowanie spójnej strategii, wdrożenie, całościowe testy oraz utrzymanie serwisu, Divante wykorzystało między innymi takie narzędzia i techniki UX jak Design Studio, prototypowanie czy warsztaty z użytkownikami. Efektem jest wzbogacona o wiele dedykowanych dla B2B funkcjonalności platforma, oparta na przejrzystej architekturze.

TIM należy do grona największych w Polsce i czołowych w regionie dystrybutorów materiałów elektrotechnicznych. Firma dysponuje prawie 30-letnim doświadczeniem rynkowym. Swoją ofertę kieruje do zróżnicowanych grup klientów, w szczególności w branży budowlanej i okołobudowlanej. TIM  zdecydował się na wdrożenie nowego kanału sprzedaży, a następnie – na całkowitą transformację. Przekształcił się bowiem z tradycyjnej sieci hurtowni elektrycznych w nowoczesnego dystrybutora artykułów elektrotechnicznych, który postawił na e-commerce, nieustająco dążąc w kierunku modelu omnichannel. 

Największym wyzwaniem w tym projekcie były dla nas rozbudowane integracje  – opowiada Tomasz Karwatka, CEO Divante z Grupy OEX. Magento jest systemem zaprojektowanym w pierwszej kolejności dla firm działających w modelu B2C, dlatego rozważając je jako platformę dla B2B warto pamiętać o dodatkowych funkcjonalnościach, jak silnik rekomendacji, CRM umożliwiający działania przedstawicieli handlowych na kontach klientów czy dedykowane dla sprzedaży hurtowej opcje płatności. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Uruchomienie TIM.pl jest ważnym przykładem zmian w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych w Polsce. TIM stał się pionierem e-commerce w swojej dziedzinie. Firma jako jedna z pierwszych uruchomiła na taką skalę sprzedaż tego typu asortymentu online.

Projekt odniósł również sukces finansowy. W 2015 roku przychód TIM SA ze sprzedaży osiągnął niemal 130 mln € wobec 84 mln € w 2013 r., gdy firma uruchomiła sprzedaż online. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W 2015 roku 67% obrotów pochodziło z e-commerce. W przypadku liczby pozycji na fakturze (order lines) udział ten wyniósł niemal 87%. Stale rośnie także liczba kupujących na TIM.pl. Sukces e-handlu w TIM SA nie byłby możliwy bez Divante – naszego partnera technologicznego i koncepcyjnego przy wdrażaniu oraz udoskonalaniu sprzedaży online – potwierdza Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wdrożenie zostało docenione także przez specjalistów Magento – czołowego dostawcy oprogramowania sklepu internetowego. Tegoroczny Imagine Excellence Awards, w którego finale znalazł się wspólny projekt Divante i TIM, to druga edycja konkursu. Nagrody są przyznawane w kilku kategoriach, m.in.: Najlepsze wdrożenie Omnichannel, Innowacja Roku, Najlepsze wdrożenie mobile oraz Najlepszy Web Design. Uczestnicy konkursu są oceniani nie tylko pod kątem rozwiązań technologicznych – jury konkursu zwraca szczególną uwagę na kreatywne i innowacyjne rozwiązania łączące potrzeby użytkowników z rozwiązaniami technicznymi, które jednocześnie pozwalają na realizację założeń biznesowych.

Ogłoszenie zwycięzców konkursu jest zaplanowane na 13 kwietnia 2016 roku. W tym samym dniu, podczas wieczornej gali Imagine Excellence Awards, odbędzie się ceremonia rozdania nagród.