Big Data: Think Big CEE Congress. Tytuł Człowieka Roku 2015 dla Piotra Prajsnara

Prestiżowy Big Data CEE Congress już za nami. Tytuł i statuetka „Człowieka Roku 2015” trafiły w ręce Piotra Prajsnara, CEO Cloud Technologies, warszawskiej spółki specjalizującej się w Big Data marketingu.
O autorze
3 min czytania 2016-04-22

W ciągu kilku lat firma pod kierownictwem Piotra Prajsnara z małego startupa przekształciła się w największą hurtownię danych w tej części Europy. Teraz Cloud Technologies planuje również dostarczać dane na rynki zagraniczne.

Tegoroczna, IV już edycja Big Data: Think Big CEE Congress, skupiała się wokół biznesowego potencjału wielkich zbiorów danych oraz sposobów na ich monetyzację. Ponad 700 uczestników oraz prelegentów konferencji poszukiwało odpowiedzi na pytania: Jak pozyskać dane? Gdzie najlepiej je kupić? W jaki sposób optymalnie przeanalizować Big Data? W jaki sposób wnioski wyciągnięte z analizy danych skutecznie wdrożyć i wykorzystać do budowania przewagi kompetencyjnej? 

Ten tytuł to dla mnie duże wyróżnienie i jednocześnie zobowiązanie do intensyfikacji wysiłku w obszarze Big Data marketingu w Polsce, który wspólnie z Cloud Technologies podjęliśmy już ponad 5 lat temu. Wówczas jeszcze niewiele polskich firm zdawało sobie sprawę z benefitów, jakie niesie ze sobą wykorzystanie analityki danych w przedsiębiorstwie czy reklamie internetowej. Dzisiaj globalny rynek Big Data przeżywa właśnie prawdziwy boom i rozwija się w tempie sześciokrotnie szybszym, niż cała branża IT. Zapotrzebowanie na dane, a także na wykwalifikowanych analityków, jeszcze nigdy przedtem nie było tak wyraźnie odczuwalne jak obecnie, również w Polsce. Dane to dziś najbardziej poszukiwany surowiec, zaś badacz danych to najbardziej poszukiwany zawód świata – mówi Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies, który został również nominowany w kategorii “SUKCES” do nagrody Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta. 

Dane stały się już nową biznesową walutą i to właśnie one decydują o przewadze konkurencyjnej firmy na rynku. Nie bez powodu do dzisiejszej gospodarki dodaje się przymiotnik „cyfrowa”. Wartość wszystkich anonimowych danych, zgromadzonych o internautach z obszaru całej Unii Europejskiej, w 2020 roku ma zbliżyć się do okrągłego biliona euro. Finansowo zatem Big Data Europejczyków będzie równoważna blisko 8 proc. PKB, generowanemu przez wszystkie państwa Wspólnoty – dodaje Piotr Prajsnar. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do sukcesu Piotra Prajsnara przyczynił się fakt, że w Internecie trwa właśnie eksplozja danych, których gromadzeniem, analizą i monetyzacją zajmuje się jego spółka. Z roku na rok przyrost danych w Sieci sięga ponad 40 proc. Już teraz Internet liczy ponad 8 Zettabajtów danych, a do końca roku ma przekroczyć próg 10 ZB. IDC szacuje, że w 2018 roku przepływ danych zewnętrznych w przedsiębiorstwach wzrośnie aż pięciokrotnie w porównaniu ze stanem obecnym, zaś liderzy cyfrowej transformacji co najmniej 500-krotnie zwiększą ilość danych wychodzących. Wyzwaniem stanie się zatem przetworzenie i monetyzacja Big Data. Dlatego już teraz sektor biznesowy poszukuje zewnętrznych hurtowni Big Data, z których usług (danych) zamierza korzystać. Obecnie już ponad 30 proc. dużych przedsiębiorstw sięga po dane gromadzone przez zewnętrzne hurtownie Big Data. Jedną z takich hurtowni jest właśnie spółka Piotra Prajsnara. 

– Wiemy, jak skutecznie monetyzować dane. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego oraz inteligentnym algorytmom stworzyliśmy platformę, która sama gromadzi, przetwarza i segmentuje dane o internautach, a następnie pozwala je spieniężać firmom i marketerom. Nasz silnik behawioralny behavioralengine.com to obecnie jedno z najbardziej zaawansowanych technologicznie narzędzi do Big Data marketingu w Europie. Dzięki niemu np. reklamodawcy wiedzą, czym interesuje się osoba po drugiej stronie internetowego kabla i jaką reklamę można jej wyświetlić, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo konwersji – dodaje Piotr Prajsnar. W zasięgu rozwiązań jego spółki pozostaje już ponad 100 mln europejskich internautów. Z wypracowanych przez jego firmę rozwiązań korzystają dziś m.in. agencje marketingowe, banki, firmy consultingowe, e-sklepy oraz sektor dużych i średnich przedsiębiorstw. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Cloud Technologies uznawana jest za przykład polskiego bluechipa. W 2012 roku Cloud Technologies zadebiutowała na giełdzie New Connect, by już dwa lata później zanotować najwyższy wzrost na parkiecie alternatywnym, zamykając rok z kursem +726,7 proc. Tym samym stała się najbardziej dochodową inwestycją na parkiecie alternatywnym. Nieprzerwanie od kilku lat znajduje się w czołówce firm, które generują największe przychody dla inwestorów. Spółka ma w planach transfer na parkiet główny. W ubiegłym roku zajęła szóstą pozycję w rankingu Deloitte Technology Fast 50 CEE, trafiając do rankingu najszybciej rosnących firm w tej części świata.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

CEO Cloud Technologies nie ukrywa, że jego spółka ma globalne ambicje. Warszawska firma w najbliższym czasie zamierza dostarczać dane na zagraniczne rynki i otworzyć na nich swoje placówki.