Cały Internet ożywia się, gdy tylko do sieci trafi kolejny odcinek Gry o tron. Losy bohaterów są szeroko komentowane, powstają wciąż nowe teorie spiskowe.
Za sukcesem sagi stoi nie tylko wciągająca fabuła, ciekawy świat oraz bardzo charakterystyczni bohaterowie, ale także przemyślana i niezwykle zasięgowa kampania promocyjna. Na wyróżnienie zasługują tutaj szczególnie dwie akcje promujące trzeci sezon serialu.
Zobacz również
Pierwsza z nich to reklama w poniedziałkowym wydaniu New York Timesa. Na dwóch rozłożonych stronach czytelnikom ukazywał się nagle… cień smoka.
Trzeba przyznać, że to dość nietypowe potraktowanie powierzchni reklamowej i efekt robi wrażenie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Pomysł został powtórzony na budynku HBO:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Inna bardzo zapadająca w pamięć akcja promocyjna Gry o tron to porzucone na brytyjskiej plaży w Dorset szczątki smoka – oczywiście nieprawdziwe 😉
Pracę nad wykonaniem czaszki trwały dwa miesiące. Eksponat liczył sobie ponad 12 metrów długości.
Jak to wyglądało, możecie zobaczyć tutaj:
Jeżeli znacie inne warte wyróżnienia reklamy promujące serial, które powinniśmy uwzględnić – dajcie znać w komentarzach.
Teraz nie pozostaje nic innego jak odliczać dni do kolejnego odcinka.
I bądźcie pewni – Północ pamięta 😉