Pozostali inwestorzy to: ENERN Investments i EBOR. Jednocześnie firma umacnia pozycję lidera w skali światowej w zakresie usług medycznych, łącząc się z ogólnoświatowym konkurentem – Doctoralia.com. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalszą ekspansję firmy i rozwój na innych rynkach.
20 milionów dolarów dla DocPlanner.com na ekspansję
Szybki rozwój, umocnienie pozycji lidera w Europie i plany dotyczące ekspansji na nowe rynki, przekonały inwestorów do kolejnego finansowania DocPlanner’a. W obecnej rundzie (seria C) spółka pozyskała 20 milionów dolarów od Target Global. W rundzie uczestniczyły również ENERN Investments i EBOR (poprzez Program Inwestycyjny Venture Capital).
Zobacz również
Łączna kwota inwestycji w DocPlanner do tej pory, uwzględniając obecną rundę, wynosi 34 miliony dolarów. W gronie dotychczasowych inwestorów znajdują się, m.in. EBRD, Point Nine Capital, Piton Capital, RTAventures, Lukasz Gadowski (Delivery Hero) i Fabrice Grinda (Airbnb, Uber).
-Mamy ambicję stać się największą platformą usług medycznych na świecie. Obecnie kładziemy największy nacisk na budowanie silnej globalnej obecności – wzmocnienie pozycji na kluczowych rynkach (Polska, Turcja i Włochy) i dodanie 4-5 kolejnych, silnie rozwijających się rynków, budując biznes od początku bądź poprzez przejęcia lokalnych graczy. Obecność i użyteczność platform usług medycznych jest coraz częściej dostrzegana przez lekarzy i pacjentów w coraz większej liczbie krajów – mówi Mariusz Gralewski, założyciel i prezes DocPlanner. – Na naszych kluczowych rynkach obserwujemy dynamiczny wzrost zapotrzebowania ze strony pacjentów na dostępność kalendarzy lekarzy online, dlatego skupiamy się na dostarczaniu najwyższej jakości pozytywnych doświadczeń dla obu tych grup – dodaje Gralewski.
-Jesteśmy dumni, stając się inwestorem firmy DocPlanner. Nasz zespół został pozytywnie zaskoczony reakcją rynku na unikalny produkt, który zapewnia lepsze zarządzanie wizytami pacjentów, bardziej wyrafinowany marketing i narzędzie do pozyskiwania nowych pacjentów dla lekarzy i placówek. Wierzymy, że możliwości międzynarodowej ekspansji DocPlanner’a, poprzez integrację lokalnych usługodawców, doprowadzą firmę do pozycji dominującej na rynku – mówi Yaron Valler, Partner Zarządzający w Target Global.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
DocPlanner łączy się z Doctoralią
W ciągu ostatnich kilku lat obydwie firmy zbudowały silne pozycje na swoich lokalnych rynkach. Grupa DocPlanner ma obecnie 8 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, z czego 90% pochodzi z Europy. Doctoralia, z ponad 9 milionami unikalnych użytkowników każdego miesiąca, jest wiodącym graczem w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej, w tym Brazylii i Meksyku. Połączone portale będą używane przez 17 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, udostępniając bazę 5 milionów lekarzy na całym świecie. Pięć milionów lekarzy z 20 krajów będzie mogło korzystać z płatnych pakietów, a baza zarejestrowanych użytkowników wyniesie 3 miliony.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
-Firmy uzupełniają się pod względem geograficznym i każda posiada wspaniały zespół. Wspólnie możemy wykorzystać najlepsze praktyki i dostarczać jeszcze lepszy produkt i oprogramowanie zarówno dla lekarzy, jak i dla pacjentów w skali globalnej – komentuje Mariusz Gralewski.
Większościowe udziały w połączonej firmie będą nadal mieli dotychczasowi akcjonariusze grupy DocPlanner. Założyciele firmy Doctoralia staną się znaczącymi udziałowcami i dołączą do kadry zarządzającej. Zespół z Barcelony, będzie kontynuował umacnianie pozycji firmy w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej.
-Jesteśmy podekscytowani opcją budowania pozycji globalnego lidera usług medycznych razem z grupą DocPlanner, zwłaszcza że nasze zespoły mają podobny styl działania, a jednocześnie jest wiele obszarów, w których możemy się uczyć od siebie. Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego partnera – mówi Albert Armengol, założyciel i prezes Doctoralia.com.