To niezwykle ważne partnerstwo rozpocznie się w tym roku podczas imprezy o nowej nazwie FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D’ITALIA 2016, na torze Monza i będzie kontynuowane przez kolejne sezony.
Począwszy od sezonu 2017 F1®, Heineken® zostanie partnerem tytularnym trzech imprez Grand Prix (GP) Formuły 1®. Marka będzie także obecna podczas kilku dodatkowych wydarzeń F1® wybranych przez firmę Heineken® i Formula One Management (FOM). Heineken® będzie wyłącznym globalnym partnerem piwnym Formuły 1® i będzie także miał prawo do sprzedaży swoich produktów, działań aktywacyjnych i obecności podczas większości wydarzeń związanych z Mistrzostwami Świata F1® FIA™. Logo marki Heineken® nie będzie widoczne na żadnych pojazdach F1®.
Zobacz również
W ramach współpracy, marka Heineken® przygotuje kampanię „Jeżeli prowadzisz, nigdy nie pij” (ang: „If You Drive, Never Drink”). Do działań w ramach kampanii należeć będą: oznakowanie toru F1® logo marki, reklamy telewizyjne, działania w Internecie, wydarzenia i imprezy organizowane dla fanów marki i F1® oraz dedykowane działania PR, a także działania aktywacyjne na opakowaniach i w punktach sprzedaży. David Coulthard i Sir Jackie Stewart zostaną ambasadorami tych kampanii.
Gianluca Di Tondo, Senior Director Global Heineken®, powiedział; „Formuła 1® to więcej niż wyścig. To globalne wydarzenie. F1® to dla marki wyjątkowa okazja, aby nawiązać kontakt z obecnymi i potencjalnymi konsumentami na rynkach istotnych z punktu widzenia rozwoju naszej działalności. F1® zapewnia trzy istotne korzyści: ogromne możliwości komercyjne, innowacyjny rozwój naszej platformy związanej z odpowiedzialną konsumpcją alkoholu a także możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami F1® oraz naszymi.”
Dodał także: „To partnerstwo stanowi uzupełnienie naszych obecnych globalnych działań, pozwala nam dotrzeć do ogromnej widowni na trybunach F1® i do 400 milionów unikalnych widzów zgromadzonych przed ekranami każdego roku. Wspólnym elementem łączącym naszą długotrwałą i niezwykle udaną relację z Ligą Mistrzów UEFA, Mistrzostwami Świata w Rugby oraz serią filmów o Jamesie Bondzie jest nieustanna chęć wywoływania emocji u konsumentów i te emocje pragniemy wnieść do świata Formuły 1®.”
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bernie Ecclestone, Prezes Formula One Group, powiedział; „Heineken® to międzynarodowa marka premium, powszechnie kojarzona z doskonałym marketingiem. Niezwykle cieszy mnie to, że możemy powitać ją w rodzinie Formuły 1® i nie mogę się doczekać skali i jakości jej działań podczas wydarzeń F1®, jak i poza nimi. Obydwie marki dostarczają zarówno rozrywki, jak i innowacyjnych rozwiązań – mam nadzieję, że jest to początek długiej i wyjątkowej relacji. Gdy piję piwo, cieszę się, że jest to Heineken”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Partnerstwo obu marek zostanie zbudowane wokół jasno i atrakcyjnie wyrażonego przekazu dotyczącego odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Globalna platforma Formuły 1® otworzy przed Heinekenem® jeszcze większe możliwości na wprowadzanie pozytywnych zmian, zarówno w skali światowej, jak i lokalnej. Obie marki nie pozostawią konsumentom cienia wątpliwości co do tego, że wspierają ideę: „Jeżeli prowadzisz, nigdy nie pij”.
Nowa kampania wykorzysta wieloletnie doświadczenie marki Heineken® w promowaniu idei odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Heineken® inwestuje 10% swoich globalnych wydatków na reklamę na kampanie wspierające odpowiedzialną konsumpcję takie, jak Moderate Drinkers Wanted czy Dance More Drink Slow. Przekaz ten jest także intensywnie komunikowany poprzez platformy sponsoringu takie, jak Liga Mistrzów UEFA czy Mistrzostwa Świata w Rugby, podczas których poświęcana jest mu jedna trzecia reklam na bandach wokół boiska. Ideę tą, marka propaguje także podczas setek festiwali i wydarzeń muzycznych na całym świecie. W samym 2015 roku, komunikacja ta była widoczna na ponad 8 milionach butelek i puszek.
Bernie Ecclestone dodał; „Jakiś czas temu rozpocząłem kampanię „Think Before You Drive” (pol.: „Pomyśl, zanim pojedziesz”) podczas wydarzeń F1. Bardzo cieszę się, że obecnie otrzymamy wsparcie tej idei dzięki tak mocnej i zaangażowanej inicjatywie Heinekena „Jeżeli prowadzisz, nigdy nie pij”. Pozwoli nam to na rozwój i wzmocnienie tych przekazów, które są zgodne z osobowością i wartościami marki Heineken.”