Poprawa konwersji tipy.pl – case study

Jak zwiększyć dwukrotnie liczbę odwiedzanych stron podczas wizyty, zachowując dotychczasowy poziom przychodów w modelu CPC? Takie wyzwanie dostał User Experience Lab od jednej z największych witryn Q&A w Polsce – tipy.pl (1,2 mln UU/m-c).
O autorze
0 min czytania 2012-10-10

Simply User przygotował projekt funkcjonalny oraz nową szatę graficzną. Działania miały na celu poprawę użyteczności serwisu, przy uwzględnieniu modelu biznesowego opartego na reklamie oraz wymagań użytkownika. 

– Od dłuższego czasu  nosiłem się z zamiarem przebudowy serwisu. Odsuwałem tę decyzję, ponieważ obawiałem się dużego spadku przychów, co często ma miejsce przy zmianie. Simply User przekonał mnie z dwóch powodów: mieli doskonałą wiedzę o zachowaniu użytkownika w Internecie, co sprawdziło się przy projekcie funkcjonalnym oraz  współpraca była oparta na modelu efektywnościowym – mówi Jakub Witkowski z Tipy.pl

Efekty:

  • wzrosła o 87% liczba odsłon na użytkownika, co przy serwisie opartym na biznes modelu reklamowym ma niebagatelne znaczenie
  • wzrosło zaangażowanie użytkowników (bounce rate -15%)
  • prawie 2x wzrósł średni czas odwiedzin.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj