Ma ona służyć dzieleniu się wiedzą na temat tworzenia efektywnych strategii komunikacyjnych na YouTube oraz narzędzi przydatnych dla marketerów. Platforma będzie dostępna w 22 językach, w tym po polsku.
Trzy lata temu YouTube stworzył YouTube Brand Partner Program, aby inspirować twórców reklam oraz wspierać ich w budowie efektywnych strategii komunikacji opartych na formacie wideo. Od tamtej pory do programu dołączyło wiele marek z całego świata, których zespoły kreatywne wykorzystały nasze narzędzia w innowacyjnych kampaniach.
Zobacz również
W miarę, jak czas spędzany przez użytkowników YouTube na oglądaniu wideo rośnie z roku na rok, reklamodawcy zauważają ten trend i stawiają na oryginalność swoich treści. Klasyczne powiedzenie „content is king” pozostaje w mocy, tak samo w przypadku recenzji gier, skeczów komediowych, debat politycznych, jak i promocji marki. Potwierdzają to statystyki. Nowe badanie opublikowane właśnie przez Pixability pokazuje, że top 100 marek na YouTube notuje już 50 procent więcej obejrzeń niż w zeszłym roku.
YouTube kontynuuje wspieranie środowiska agencyjnego udostępniając teraz w przystępnej formie lekcji materiały edukacyjne, które pozwolą wszystkim, nie tylko tym najbardziej doświadczonym, na tworzenie imponujących kampanii kontentowych.
YouTube Brand Program Certification to kurs online, w ramach którego agencje znajdą wskazówki i narzędzia przydatne do projektowania efektywnych kampanii wideo. Na marketerów czekają porady dotyczące publikacji treści, podstaw tworzenia kampanii oraz jej optymalizacji w serwisie, jak i współpracy z YouTuberami. Program certyfikacyjny zapewnia kompletną ścieżkę edukacyjną, dzięki której agencje będą mogły nie tylko stworzyć dla swoich klientów angażujące treści, ale także zbudować dla nich satysfakcjonujące zasięgi.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Autorzy programu edukacyjnego konsultowali się m.in. ze światowymi gwiazdami YouTube, jak Hannah Hart, MysteryGuitarMan, Veritasium, My Cupcake Addiction czy Flavia Calina, aby czerpać z wiedzy najlepszych. Instruktorzy w materiałach edukacyjnych dzielą się także własnymi doświadczeniami, dzięki czemu uczestnicy kursu zyskają przykłady odpowiednich praktyk z pierwszej ręki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jedną z pierwszych agencji, która przystąpiła do programu jest MEC Wavamaker, która zadeklarowała, że obejmie certyfikacją wszystkich swoich pracowników na świecie w nadchodzących miesiącach.
Uruchomienie programu YouTube Brand Partner Program Certification jest wyjątkowo na czasie i bardzo nas cieszy. W MEC Wavemaker mamy wyjątkowy rodzaj oferty kontentowej, poprzez którą pomagamy naszym klientom dokładnie dostrzec, jaką rolę pełnią treści zamieszczane na platformach wideo w życiu konsumentów oraz jaki jest ich bezpośredni wpływ na sposób postrzegania marki.
Wyjątkową, ponieważ mamy dane pozwalające dokładnie określić, co powinno się zmienić w zachowaniu konsumentów w trakcie procesu zakupowego oraz stworzyć kontent, który pomoże osiągnąć tę zmianę. Wyposażenie naszych pracowników w wiedzę niezbędną do projektowania efektywnych kampanii wideo jest kluczowym elementem jakości naszych usług dla klientów MEC – powiedział Alastair Aird, Global COO w MEC.
Marketing jest dziedziną, która stale ewoluuje, właśnie dzięki agencjom będącym liderami tych zmian. Jako YouTube chcemy wesprzeć marketerów w tym procesie – dodał Torrence Boone VP, Global Agency Sales & Services w YouTube/Google.