Takie wnioski płyną z najnowszego raportu „Marketing w wyszukiwarkach” przygotowanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Raport powstał na kanwie sondażu przeprowadzonego online na przełomie roku 2015 i 2016 wśród reklamodawców. Jest on uzupełnieniem wiedzy płynącej z innych badań IAB Polska, między innymi badania AdEX, które jest realizowane przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Zobacz również
Dojrzałość i wielkość rynku SEM była jednym z kluczowych powodów realizacji przez Grupę Roboczą SEM przy IAB Polska odrębnego badania wśród firm–reklamodawców aktywnie korzystających z potencjału reklamowego wyszukiwarek. – wyjaśnia Maciej Gałecki, CEO Bluerank, Szef Grupy Roboczej SEM przy IAB Polska.
Z badania wynika, że 9% badanych firm korzystających w roku 2014 z SEM przeznaczyło na tę formę reklamy ponad 75% budżetu marketingowego online. Kolejne 18% wydało na ten cel 51–75% puli przeznaczonej na komunikację cyfrową. W sumie 26% badanych przeznaczyło ponad 50% swojego budżetu marketingowego online na działania SEM.
W badaniu skupiono się również na wydatkach na marketing w wyszukiwarkach, wyodrębniając oddzielnie środki przeznaczone na SEO. Z badania wynika, że w roku 2014 stanowiły one 25% wartości SEM, co przełożyło się na kwotę 316 mln zł. Największą część budżetów przeznaczonych na marketing w wyszukiwarkach pochłonęły linki sponsorowane (56%).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport zawiera także informacje o tym, dlaczego, jak długo i z jakich narzędzi SEM korzystały badane podmioty. Obszernie opracowano w nim także zagadnienia dotyczące mierzenia skuteczności poszczególnych działań.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Premiera raportu odbyła się 28 czerwca 2016 podczas IAB.how to – pierwszego z cyklu spotkań specjalistów odpowiedzialnych za konkretne obszary marketingu zainicjowanych przez Grupy Robocze IAB Polska.
Raport w całości można bezpłatnie pobrać ze strony IAB Polska.
Badanie zrealizowano za pomocą techniki CAWI z wykorzystaniem baz mailingowych IAB Polska, Eniro oraz firm członkowskich Grupy Roboczej SEM. Grupą docelową badania byli reklamodawcy, a całkowita wielkość próby wyniosła 135 wywiadów. Dane zebrała webankieta.pl na przełomie 2015 i 2016 roku.