Sprawdźcie kto najskuteczniej zawalczył o reklamowe pieniądze, a kto jest pod kreską.
Zobacz również
Analiza domu mediowego MullenLowe MediaHub została dokonana z uwzględnieniem dwóch telewizyjnych kategorii: Wiadomości oraz Innych programów informacyjnych.
W kategorii Wiadomości na pierwszej pozycji utrzymały się Fakty TVN, których przychody jednak spadły w stosunku do pierwszego półrocza 2015 r. (- 8 proc.). To jedyny spadek w pierwszej piątce programów informacyjnych. Na drugiej pozycji – podobnie jak przed rokiem znalazły się Wiadomności TVP, które pod względem przychodów reklamowych zmniejszyły swój dystans do Faktów (+14 proc.). Swoją trzecią pozycję w rankingu obroniły Wydarzenia generując przychód o 13 proc. wyższy niż w tym takim samym okresie roku poprzedniego. Na czwartej pozycji – także bez zmian – uplasował się Teleexpress, który okazał się jednak liderem pod względem procentowego przyrostu przychodów reklamowych (+56 proc.). Powody do zadowolenia ma także biuro reklamy Panoramy, której przychody wzrosły aż o 30 proc.
W kategorii Inne programy informacyjne na pierwszym miejscu utrzymuje się Poranek w TVN24, którego przychody wzrosły o 14 proc. O 58 proc. wzrosły reklamowe pieniądze zarobione przez Poranek w TVP Info. Największego procentowego skoku na kasę dokonał Dziennik regionalny TVP3, który wspiął się w rankingu aż o sześć pozycji (na 3 miejsce), a jego przychody reklamowe wzrosły aż o 217 proc. Czwartą pozycję utrzymało Otwarcie dnia TVN24 z solidnym wzrostem na poziomie 68 proc. Jako jedyny wśród programów z pierwszej piątki – stratę odnotował program 15.00 Na żywo w TVN24 (- 6 proc.).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Cztery na pięć spektakularnych wzrostów dotyczy programów nadawcy publicznego. W przypadku Teleexpresu w 2016 roku zostały podniesione radykalnie ceny cennikowe – w niektórych miesiącach nawet o 80%. Niestety podwyżka nie jest uwarunkowana wzrostem oglądalności. Formaty stracił ok. 10% widowni rok do roku. W przypadku Panoramy powodem jest zdecydowany wzrost liczby spotów emitowanych przy tym programie. Z tego samego powodu wzrosty przychodów zanotował format „Poranek TVP Info”. Również więcej spotów (ponad dwukrotnie), a także wysokie podwyżki cen przyczyniły się do spektakularnego wzrostu przychodów z programu „Dziennik regionów” na TVP Regionalnej. Wyższe ceny w 2016 zaproponował także TVN24 Biznes i Świat przy programie „Otwarcie dni”, stąd wzrost przychodów o blisko 70% – komentuje Michał Bakalarczyk, ekspert TV w MullenLowe MediaHub, który przygotował raport.
Słuchaj podcastu NowyMarketing