…stało się osiągalnych. Termin „immersja”, znaczący dosłownie wejście jednego ciała niebieskiego w cień drugiego, zyskał zupełnie nowe znaczenie, gdy tworzyła się nowa nomenklatura związana z rynkiem VR. Dziś można go również tłumaczyć jako „wtopienie się w oglądaną treść”. To słowo klucz, które sprawiło, że uwaga marketingowców na całym świecie została zwrócona w kierunku rozwiązań VR, jako zupełnie nowej formy promocji, która angażuje klienta i pozostaje w jego pamięci na długo. Potencjał VR został bardzo szybko wykorzystany przez branżę samochodową, która ze względu na swoją specyfikę, zawsze miała pociąg do innowacji. Jak wykorzystali to nowe narzędzie marketingowe? Zerknijcie na tą krótką listę najciekawszych kampanii marketingowych opartych na VR.
Mini USA -’Real Memories’
Realizacja: UNIT 9, Bipolar Id,361 VR
Kraj: USA/Kanada
Zobacz również
Real memories to kilkuminutowy film sferyczny kierowany do posiadaczy smartfonów. Akcja filmu rozpoczyna się i kończy się na przejażdżce samochodem Mini. Co ciekawe, samochód nie znajduje się w centrum wydarzeń – jest wpleciony w wideo w bardzo subtelny sposób, przyciągając uwagę, lecz nie odciągając nas też od fabuły filmu – którą polecam prześledzić. Materiał został opublikowany jako wideo sferyczne stworzone do oglądania za pomocą gogli cardboard, które jest rozwiązaniem na każdą kieszeń (koszt około 25 zł). Co ciekawe, w ramach kampanii można było otrzymać darmowy cardboard obrandowany logiem Mini, po wpisaniu danych kontaktowych w formularz i wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie. Mimo globalnego zasięgu kampanii, gogle nie były jednak dystrybuowane poza granicami USA. To nie pierwsza i nie ostatnia kampania VR realizowana przez Mini. Aby zobaczyć więcej, warto zajrzeć na ich kanał youtube.
“Real Memories” – A Cinematic 360° Virtual Reality Experience
Infinity – “The Dream Road”
Realizacja: Infinite360, Brownian Motion #PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kraj: UK
Tym razem mamy do czynienia z kampanią, w której to samochód gra główną rolę. Pierwszy z filmów, które pojawiły się w ramach kampanii, to wirtualna przejażdżka najnowszym modelem samochodu Infinity. Podobnie jak poprzedni z opisywanych filmów, jest on dostosowany do oglądania w goglach Cardboard. Uwagę zwracają jednak niedociągnięcia techniczne. Film jest promowany jako interaktywne doświadczenie, pozwalające nam rozglądać się w zasięgu pełnych 360 stopni. Widoczność jest jednak ograniczona do około 180 stopni, a przestrzeń znajdująca się za naszymi plecami jest wyciemniona. Takie rozwiązanie zdecydowanie zmniejsza uczucie immersji podczas oglądania.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Infiniti 360 film – The Dream Road
Bonus: Infiniti 360 film – From Pencil to Metal
Volvo USA – „Volvo Reality”
Produkcja: R/GA
Kraj: USA
W ramach kampanii marketingowej związanej z premierą modelu XC90, Volvo postanowiło stworzyć foto-realistyczny symulator jazdy testowej. Bez wątpienia udało im się zaspokoić oczekiwania zarówno laików jak i wiernych fanów technologii VR. Ujęcia są dopracowane pod każdym kątem (pole widzenia obejmuje pełne 360 stopni!), a jakość realizacji naprawdę robi wrażenie. Aplikacja powstała na potrzeby premiery nowego modelu XC90 na targach w Los Angeles, gdzie służyła za główny materiał promocyjny. Podobnie jak w przypadku Mini, Volvo przygotowało również swoją własną wersję gogli cardboard, które były rozdawane na targach oraz rozsyłane do osób, które zarejestrowały się na ich stronie internetowej.
#VolvoReality XC90 Test Drive Teaser
Bonus: VolvoReality XC90 Behind the Scenes
Cadillac China – „Cadillac CT6 VR”
Realizacja: VR VISIO
Kraj: Polska
Chińska filia Cadillaca zwróciła się do jednej z polskich film VR z prośbą o stworzenie ciekawego materiału na premierę modelu CT6 na targach w Shanghaju. Polacy bez wątpienia stanęli na wysokości zadania, dając szanghajskiej publiczności możliwość wirtualnej przejażdżki po słonecznej Barcelonie. Aplikacja jest połączeniem filmu sferycznego z modelami 3D i animacją. Motyw pojawiających się wokół nas części samochodowych, które formują się w pojazd, jest bardzo efektowny, a sama przejażdżka zachwyca poziomem dopracowania detali – takich jak refleksy świetlne, odbijające się w drewnianych elementach samochodu. Aplikacja była prezentowana na targach za pomocą gogli Samsung Gear VR. Powstała też wersja aplikacji przystosowana do oglądania w goglach cardboard, którą znajdziecie poniżej.
Cadillac CT6 VR
Bonus: Making of: Cadillac CT6 Virtual Reality Experience
Jaguar New Zeland – Actual Reality
Realizacja: Y&R New Zealand
Kraj: Nowa Zelandia
Tworzenie w pełni immersyjnych materiałów VR, to nie proste zadanie. Firmie Jaguar udało się jednak stworzyć aplikację, która dała użytkownikom możliwość przeżycia hiperrealistycznej przejażdżki nowym Jaguarem F. Użytkownicy aplikacji wchodzili do samochodu i zakładali na głowę gogle VR, ruszając w interaktywną przejażdżkę. Doświadczenie było do bólu realne – bo czy jest coś bardziej realnego, niż …rzeczywista przejażdżka?
Jaguar „Actual Reality” VR Experience