Programmatic – nisza z 3-cyfrową dynamiką rozwoju w Polsce

Programmatic to najszybciej rozwijający się trend branży internetowej, związany nie tylko wyłącznie ze sprzedażą reklam. W Polsce na razie 24% marketerów zna jego działanie, jednak należy spodziewać się, że ta tendencja wkrótce ulegnie zmianie.
O autorze
1 min czytania 2016-08-02

Za kilka lat prawie połowa reklam będzie sprzedawana w technologii programmatic. W czym tkwi przewaga programmatic nad ,,zwykłą” reklamą? Odpowiedź na to pytanie znajduje się w publikacji agencji Bluerank – ,,Programmatic, czyli…?”.

Korzyści biznesowe, jakie daje programmatic

Programmatic odpowiada na potrzebę wzrostu wydajności, precyzji i efektywności reklamy online. Technologia pozwala na dynamiczną optymalizację kreacji reklamowych, przez co są one lepiej dopracowane i bardziej skuteczne. W Polsce marketerzy cenią go za dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację i dokładniejsze targetowanie. 

Złap ten moment dzięki Programmatic

Użytkownicy częściej, szybciej i chętniej wyszukują informacji o produktach za pomocą smartfonów i tabletów. Włączamy Wi-Fi i w kilku krótkich sesjach uzyskujemy potrzebne informacje. Google nazywa ten nowy trend w zachowaniu mikromomentami. Programmatic pomaga wstrzelić się we właściwą chwilę. Łącząc poszczególne elementy układanki, można wychwycić intencje zakupowe klienta i skierować do niego odpowiedni komunikat.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Programmatic na świecie i w Polsce

Obecnie najlepiej rozwiniętym rynkiem programmatic są Stany Zjednoczone. Już ponad 70% firm wdrożyło tego typu rozwiązania. W Europie udział reklam display w modelu programmatic jest wciąż niewielki. W 2013 roku było to średnio 21%, przy czym w krajach Europy Środkowej i Wschodniej ta wartość nie przekroczyła 10%. W Polsce udział tych kampanii zdecydowanie rośnie. Według badania przeprowadzonego przez IAB Polska, w tej technologii kupuje 89% respondentów, co dużo mówi o potencjale tego rozwiązania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakie możliwości daje programmatic?

To przede wszystkim docieranie do odpowiednich użytkowników w odpowiednim czasie na podstawie zebranych danych. Dzięki temu marketerzy są w stanie trafiać do szerszego grona odbiorców bez konieczności inwestowania ogromnych środków. Dzięki programmatic jesteśmy w stanie skoncentrować się na indywidualnym kliencie i trafiać do niego z przekazem, którego potrzebuje. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Programmatic to także szansa rozwoju dla specjalistów z branży reklamowej. Trend ten wymusi na nich zmianę sposobu myślenia i nauczenia się nowych narzędzi, jak chociażby DoubleClick. Firmy z kolei nie mogą przestać inwestować w ludzi. Konieczny będzie wzrost specjalistycznej wiedzy pracowników na temat narzędzi opierających się o nowe technologie.

Zachęcamy do zapoznania się z infografiką.

Więcej danych o technologii programmatic w publikacji Programmatic, czyli… | Bluerank.