W czasie trwania sportowego eventu pojawił się wirus (viral), który zaraził fanów piłki nożnej na Starym Kontynencie.
Tajemniczy Will
Will Grigg jest piłkarzem. Will Grigg jest piłkarzem Wigan Athletic. Wigan Athletic jest trzecioligowym brytyjskim klubem. I w tym klubie Will radzi sobie całkiem nieźle – w ubiegłym sezonie zdobył aż 25 goli. Ale piłkarski świat aż do Euro 2016 nie interesował się szczególnie Willem. Jego potencjał marketingowy przed mistrzostwami trudno było wycenić. Przecież nikt na co dzień nie poświęca specjalnie uwagi zawodnikom trzecioligowych zespołów z Anglii.
Zobacz również
Tak powstają legendy
W maju 2016 fan angielskiego klubu piłkarskiego Wigan Athletic o nazwie użytkownika kenno opublikował na swoim kanale na Youtubie film. Na video wykonywał przeróbkę popularnej piosenki z lat 90’ Gala – Freed from desire. Fan i od tego momentu też autor, napisał własne słowa do znanego podkładu. Refren utworu zostały zamieniony na ,,Will Grigg’s on fire, your defence is terrified”. Normalny dom w tle, proste słowa, przeciętny głos, ale dużo ekspresji, entuzjazmu i zaangażowania. Filmik przez niecałe 3 miesiące od opublikowania został wyświetlony prawie 3 mln razy. Niedługo po premierze nagrania powstała profesjonalna wersja wykonana przez użytkownika znanego już jako DJ Kenno, która również znalazła się w sieci.
Epidemia
Na Youtubie pojawiło się wiele filmów pokazujących kibiców śpiewających piosenkę w tej nowej wersji. Co ciekawe jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2016 utwór zyskała ogromną popularność. W czasie trwania mistrzostw Europy świat został całkowicie zarażony wirusem Willa Grigga. Na Facebooku pojawił się dedykowany piosence fanpage, który w ciągu dwóch miesięcy skupił prawie pół miliona użytkowników portalu.
Gra bez piłki
Niestety trener Irlandii Północnej pozostał głuchy na głosy milionów internautów. Will Grigg, choć na Euro był, nie dostał szansy w żadnym meczu, a Irlandia Północna odpadła w 1/8 finału po pojedynku z Walią. ,,Will Grigg’s on fire” została natomiast okrzyknięta przez sportowe media najlepszą piłkarską piosenką kibiców. Sam zawodnik został też najbardziej rozpoznawalnym piłkarzem w reprezentacji Irlandii. I wszystko to za sprawą jednego filmu na Youtubie opublikowanego przez fana. Internet dał Will’owi popularność i marketingowy potencjał, który może przełoży się na poczynania zawodnika na boisku w kolejnym sezonie. Jeśli to nie zadziała, to 5 minut Will’a niech przełożą się chociaż na sukcesy w reklamie. Najlepiej fifty fifty z kenno.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing