Konsumenci wybrali smak gruszki i to właśnie on został wprowadzony od bieżącego miesiąca do stałej sprzedaży. Ukoronowaniem akcji jest stworzony przez agencję minutowy „gruszkowy” spot, który wykorzystywany będzie w działaniach digital, a także eventy przygotowane w Gdańsku i w Poznaniu.
Zobacz również
Prowadzona od maja komunikacja (przygotowana przez Deloitte Digital) wspierała wprowadzenie dwóch nowych smaków Mirindy. Działania marketingowe oparte zostały na głosowaniu konsumentów na jeden z dwóch smaków – brzoskwiniowy oraz gruszkowy. Zgodnie z zapowiedzią smak, który zdobył więcej głosów, został od sierpnia wprowadzony do stałej sprzedaży.
Celem kampanii było zaktywizowanie osób z grupy docelowej marki (młodzież, 15-17 lat), a także przybliżenie im nowego pozycjonowania oraz odświeżonej identyfikacji wizualnej Mirindy.
Finał akcji obejmuje produkcję „gruszkowego” 85-sekundowego spotu oraz dwa finałowe eventy w Gdynii (17.08) i Poznaniu (19.08). W filmie przygotowanym przez Deloitte Digital występują wpływowi YouTuberzy: CyberMarian i Aga Grzelak, których będzie można spotkać również na eventach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pomysł kreatywny spotu wykorzystuje koncepcję maszyny Goldberga, która w tym przypadku oparta jest o motywy gruszkowe i nosi nazwę Maszyny Smaksplozji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Podczas eventów w Gdynii i Poznaniu fani będą oddawać skoki na trampolinie (trampolina będzie swego rodzaju ogromnym „przyciskiem smaksplozji”), a podczas skoków będą generowane gify, które następnie będzie można oglądać na specjalnie przygotowanej stronie www.skoksmaksplozji.pl .
Agencja Deloitte Digital była odpowiedzialna za przygotowanie m.in. kampanii digital promującej całą akcję, nowej strony www.mirinda.pl i uruchomienie na niej systemu do głosowania, dodatkowo – już po wyborze wygranego smaku – Deloitte Digital zorganizowała konkurs, w którym fani pokazywali jak celebrują wygrany smak, a nagrodą była kamera GoPro.
Biorący udział w akcji YouTuberzy – CyberMarian i Aga Grzelak – tworzyli swoje filmy, w których wspólnie przeprowadzili testy na nowych smakach Mirindy. Zachęcali w nich do zagłosowania na ulubiony smak na stronie internetowej www.mirinda.pl. W ramach kampanii prowadzone były działania w social media, m.in. na profilu marki Mirinda na Facebooku ( https://www.facebook.com/MIRINDApl), jak również na Instagramie i Snapchacie. Aktywacja obejmowała także kampanię telewizyjną i kinową, przygotowaną przez agencję BBDO Warszawa, a uzupełniały ją działania w punktach sprzedaży.
Koncepcję filmu przygotowała Agencja Deloitte Digital, wyprodukowany został przez Papaya Films i wyreżyserowany przez Marcina Dubińca. Za organizację eventów odpowiada Ewesa.
Deloitte Digital wygrała przetarg PepsiCo w marcu br., dotyczył on kompleksowej obsługi działań digitalowych dla marek z portfolio PepsiCo, w tym m.in. właśnie dla Mirindy. W ramach tej współpracy Deloitte Digital CE zajmuje się m.in. opracowaniem strategii digital oraz działaniami we wszystkich kanałach digitalowych marki, w tym także Social Media. (Deloitte Digital CE – wcześniej Digital One – współpracuje z Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o., spółką z grupy Pepsico, od 2001 roku).