Marketing internetowy od Poczty Polskiej dla e-commerce

Poczta Polska wdrożyła kolejne rozwiązanie dla partnerów prowadzących biznes e-commerce. Główny obszar działań – obsługę paczek, przesyłek kurierskich i listów – wzbogacono o narzędzia przeznaczone do obsługi marketingu online.
O autorze
2 min czytania 2016-09-06

Nowa usługa powiększa pakiet dotychczasowych mechanizmów stworzonych dla branży e-commerce i uzupełnia ofertę Poczty Polskiej dla tego segmentu.

Marketing online oferowany przez Pocztę Polską to odpowiedź na oczekiwania sklepów internetowych i nieustający rozwój rynku, zarówno od strony podażowej, jak i popytowej. Już 93% Polaków regularnie kupuje w internecie. Do tej grupy zaliczają się zarówno mieszkańcy większych, jak i mniejszych miejscowości, poszukujący atrakcyjnych produktów w różnych kategoriach. Tak duża liczba potencjalnych klientów sprawia, że warto walczyć o ich uwagę, choć niełatwo wygrać z konkurencją. Jak to zrobić? Klienci wybierają spośród wielu ofert, najczęściej porównując je wcześniej między sobą i szukając opinii. Skusi ich na pewno korzystna cena i terminowa dostawa. Pierwszą bitwę o klienta wygra jednak ten, kto sięgnie po skuteczne narzędzia promocji w internecie i wyróżni dzięki temu swoją ofertę.

– Partnerzy Poczty Polskiej myślą o swoim biznesie wielowymiarowo. Wiedzą, że dziś bez promocji nie zaistnieją w świadomości klienta. Wiedzą też, że Poczta jest otwarta na zmiany rynku e-commerce i proponuje rozwiązania, które ten rynek wspierają. Rozmawiając z partnerami biznesowymi o marketingu online, widzimy, że chcą korzystać z tego narzędzia – albo sięgają po nie we własnym zakresie i potrzebują profesjonalnego wsparcia, albo wspierali ich partnerzy, którzy nie spełnili oczekiwań. Reagują pozytywnie, wiedząc, jak dotychczasowa współpraca rozwinęła ich biznes. My znamy ich potrzeby. Wiemy, co może im zaoferować marketing online – zwiększoną widoczność w internacie, silniejszy wizerunek marki w sieci. Umawiamy się na w pełni mierzalne efekty. Obieramy wspólnie cel, planujemy działania i realizujemy kampanię. – Paulina Reguła – Specjalista ds. Rozwoju Produktu w Dziale e-Commerce

Marketing online (marketing internetowy) to przede wszystkim promocja towarów i usług, docierająca zarówno do bieżących, jak i potencjalnych nowych klientów. Promocja jest prowadzona online, przy użyciu narzędzi internetowych, i obejmuje:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • działania SEM (search engine marketing), działania SEO (search engine optimalization),
  • analitykę internetową – tj. analizę potrzeb firmy w środowisku digitalowym oraz plan rozwoju działań w kanałach marketingu internetowego,
  • Google Analytics,
  • Facebook – prowadzenie fanpage’a firmy na Facebooku profesjonalnie i zgodnie z obraną strategią oraz identyfikacją,
  • Facebook Ads – narzędzie do tworzenia kampanii reklamowych,
  • e-mail marketing – spersonalizowany system mailingowy,

Jakie są inne zalety kompleksowych kampanii w marketingu internetowym? Bez wątpienia pozwalają one zagospodarować każdy moment styku potencjalnego klienta z marką. Należy pamiętać, że e-klienci kupują, ale też prowadzą w internecie tzw. działania okołozakupowe – porównują ceny, czytają opisy i opinie na temat produktów. Mówimy o tzw. efekcie ROPO, kiedy poszukiwania towarów lub usług odbywają się w sieci, natomiast do samego zakupu dochodzi w offline. Wiedząc, że pierwszy kontakt z produktem odbywa się w sieci, warto dbać o promocję i w efekcie być widocznym dla klienta, zwłaszcza kiedy działamy na rynku w modelu omnichannel.  Usługi i rozwiązania z zakresu marketingu online klientom Poczty Polskiej dostarczy agencja digital marketingu They.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing