W 2015 roku w wyniku prac prowadzonych przez Carlsberg Circular Community we współpracy z duńską firmą opakowaniową EcoXpac, firma Carlsberg zainicjowała projekt mający na celu opracowanie butelki na piwo wykonanej głównie z pozyskanego w zrównoważony sposób włókna drzewnego oraz innych biodegradowalnych materiałów roślinnych. Pierwszy prototyp butelki na bazie włókna drzewnego zaprezentował profesor Flemming Besenbacher prezes Fundacji Carlsberg w styczniu 2015 roku na Światowym Forum Ekonomicznym w Davos
Nowy projekt
Nowy projekt butelki na piwo został opracowany w ramach Carlsberg Circular Community we współpracy ze spółką CP+B Copenhagen oraz duńskim studiem wzornictwa przemysłowego Kilo. Prototyp przygotowany w oparciu o grafikę charakterystyczną dla Carlsberg pokazuje, jak może wyglądać butelka, gdy trafi na rynek.
Zobacz również
Simon Boas Hoffmeyer, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Grupy Carlsberg, zaprezentował projekt butelki na kopenhaskiej konferencji Sustainable Brands 2016.
„Nowa butelka to znaczący krok w naszym projekcie ponieważ dysponowanie fizycznym prototypem ułatwia nam wyjaśnienie konsumentom i współpracownikom, na czym polega nowa forma opakowania. Myślę, że nowa butelka wygląda świetnie i odzwierciedla sposób, w jaki możemy wykorzystać innowacje i wzornictwo, aby pomóc kształtować produkty mogące przynieść nam lepsze jutro.” – powiedział Simon Boas Hoffmeyer.
„Butelka powstała przy udziale kilku czołowych światowych specjalistów zajmujących się opakowaniami. Choć nadal mamy do przezwyciężenia różne wyzwania techniczne, prace są na dobrej drodze.” – powiedział Håkon Langen, dyrektor ds. innowacji w zakresie opakowań Grupy Carlsberg.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Włókna wykorzystywane do produkcji tej butelki będą pochodziły ze źródeł pozyskiwanych w sposób odpowiedzialny. Choć butelka będzie całkowicie biodegradowalna, w zamierzeniu ma również podlegać segregacji i recyklingowi, podobnie jak butelki i puszki stosowane obecnie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wsparcie dla trzyletniego projektu zapewnia Duński Fundusz Innowacji oraz Duński Uniwersytet Techniczny. Ekologiczna butelka z włókna drzewnego ma zostać testowo wprowadzona na jeden ze 140 rynków, na których działa Carlsberg w 2018 roku.