Walka o zdrowe i szybkie jedzenie
Organizatorzy Akademii Smaku postanowili zmierzyć ze sobą dwa konkurujące rodzaje kuchni – tę nastawioną na zdrowie i tę, w której najważniejsza jest szybkość przygotowania posiłku. Centrum Domowych Inspiracji stało się na jeden dzień najzdrowszym miejscem z szybkim jedzeniem, a wielka kuchnia – poligonem dla blisko 20 uczestników warsztatów, którzy wygrali konkurs organizowany na stronie www.akademiasmaku.pl.
Nad uczestnikami zmagającymi się z czasem i przepisami czuwali: Tomasz Jakubiak – szef kuchni, właściciel foodtrucka, Tomasz Lach (prowadzący bloga Zajadam.pl) i Katarzyna Glinka, znana aktorka teatralna i telewizyjna.
Zobacz również
Pomysły na stworzone podczas warsztatów dania zostały wybrane spośród nadesłanych na konkurs przepisów. Uczestnicy przyrządzili trzy rodzaje pizzy na różnych spodach: kalafiorowym, przygotowanym na bazie cukinii oraz z kaszy jaglanej. Nie zabrakło burgerów z karmelizowanymi gruszkami i serem gorgonzola czy proziaków z burakami. Ciekawą wariacją na temat fast foodów były hamburger ryżowy z krewetkami, trawiasta focaccia, kofta jagnięca zawinięta w tortillę oraz sajgonki.
Formuła warsztatów przypada uczestnikom do gustu
Kuchnia w Centrum Domowych Inspiracji rozgrzała się na dobre, zwłaszcza po komplementach kucharzy. – Wiele z tych propozycji widziałbym jako dania w food truckach! – mówił Tomasz Jakubiak, który jest zagorzałym miłośnikiem street food. Bloger Tomek Lach podkreślał możliwość dużej inwencji twórczej kucharzy: – Sądzę, że żadne danie nie będzie do końca zrobione dokładnie tak, jak mówi o tym przepis i zakładał jego autor. Każdy dokłada tutaj swoje własne smaki, pomysły, przyprawy oraz interpretuje przepis na swój sposób. To jest świetne w tych warsztatach. Uczestnicy bardzo chwalą formułę warsztatów. „Każdy może coś ugotować, jest naprawdę dużo pracy”, „Poznałam kilka ciekawych trików oraz przepisów, które na pewno wykorzystam w domu” – mówili kucharze-amatorzy Akademii Smaku.
Akademia Smaku w pigułce
Akademia Smaku to wielokanałowy projekt kulinarny, w skład którego wchodzą: serial kulinarny emitowany w TVP2, video warsztaty bogate w porady dla gotujących, serwis www.akademiasmaku.pl będący osią komunikacyjną dla wszystkich działań, kulinarne spotkania w Centrum Domowych Inspiracji, podczas których uczestnicy gotują ze znanymi kucharzami, a także e-magazyny stanowiące kompendium wiedzy na temat kuchni.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Atrakcyjne nagrody i niezapomniana atmosfera sprawia, że Akademia Smaku to jeden z najciekawszych cykli kulinarnych w naszym kraju. Projekt kierowany jest do miłośników kuchni, tworzących swoistą kulinarną społeczność. To oni dzielą się swoimi przepisami i kulinarnymi poradami, a także poznają tajniki kuchni od ekspertów – Tomasza Jakubiaka, Tomasza Lacha oraz Piotra Ogińskiego. W projekt zaangażowana jest również Katarzyna Glinka, znana aktorka teatralna i telewizyjna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na stronie www.akademiasmaku.pl.
Partnerami projektu są Mlekovita oraz Kropla Beskidu.
Za pomysł, opracowanie strategii projektu, jego nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę odpowiada agencja INSIGNIA. Za opracowanie scenariuszy i produkcję serialu telewizyjnego odpowiada OMD i TVP.