LifeTube jest aktualnie największą siecią partnerską działającą lokalnie w regionie CEE z ponad 30 milionami subskrybentów i 225 milionami wyświetleń miesięcznie. Spółka od początku funkcjonowania zrealizowała ok. 1 000 projektów z największymi markami. A to dopiero początek – dodaje Paweł Stano, Prezes Zarządu – Zawsze jesteśmy parę kroków do przodu, widzimy nowe, stojące przed nami wyzwania i możliwości, więc uznaliśmy, że to najlepszy moment na połączenie sił z jednym z największych funduszy inwestycyjnych w Polsce czyli Altusem. Jestem więcej niż pewny, że znacząco przyspieszy to nasz rozwój. Nie planujemy żadnych istotnych zmian w modelu biznesowym, tylko duży wzrost w zakresie naszej głównej działalności. To znaczy koncentrujemy się na tym, co naszym zdaniem, robimy najlepiej – kampaniach reklamowych z twórcami, ich obsługą managementową oraz produkcją contentu dla marek.
Szczegóły transakcji sprzedaży pakietu kontrolnego w spółce nie zostały ujawnione. Dotychczasowi udziałowcy zdecydowali się na sprzedaż swoich pakietów do funduszu – Jestem bardzo dumna z tego, co udało się do tej pory osiągnąć całemu zespołowi LifeTube’a. Trzy lata temu nawet nie marzyliśmy o tym, że będziemy tu, gdzie teraz. Możliwość współtworzenia największej sieci youtuberów była dla mnie niesamowitym doświadczeniem, dlatego naturalnym krokiem jest danie spółce możliwości działania z partnerem, który umożliwi jej dalszy, równie dynamiczny i intensywny rozwój jak do tej pory – mówi Barbara Sołtysińska, współzałożycielka LifeTube. Jestem całkowicie przekonana o tym, że Paweł nadal będzie bił kolejne rekordy z LifeTube wspólnie z Altusem, a ja będę wspierać ich na poziomie doradczym tak jak do tej pory Pawła – komentuje Sołtysińska. Uważam, że akurat ten fundusz jest odpowiednim inwestorem – ze swoją dynamiczną historią rozwoju, tak podobną do historii LifeTube, daje gwarancje kontynuacji najlepszych doświadczeń firmy. Jestem przekonana, że zarówno dla Twórców, Klientów i samego LifeTube’a przyniesie to wymierne korzyści – podsumowuje Barbara Sołtysińska.
Zobacz również
Altus tworzy nowe fundusze i planuje w przyszłości nadal inwestować w spółki technologiczne na rynku polskim. – Obecnie szukamy najlepszych firm z obszaru nowych technologii i mediów w Polsce, więc inwestycja w LifeTube była dla nas bardzo interesująca – uzasadnia Piotr Osiecki, prezes Altus TFI. Rozumiemy potencjał, jaki ma spółka, bo widzimy trendy na rynku mediów i znaczące wzrosty video online, a co za tym idzie również migrację budżetów reklamowych. Sam zespół, który poznaliśmy, ma nie tylko wiedzę, ale pokazuje niesamowite zaangażowanie i wiarę w to, co robi, – przyszłość należy do nich. Naszym celem będzie to, by LifeTube nadal rozwijał się w dynamicznym tempie, realizując jeszcze więcej kampanii z twórcami oraz wspierając ich w różnych obszarach działalności. LifeTube robi coraz więcej długofalowych współprac strategicznych z markami i jesteśmy przekonani, że może urosnąć jeszcze co najmniej kilka razy w stosunku do obecnej sytuacji – dodaje Osiecki.
Altus zadebiutował na warszawskiej giełdzie w 2014 roku. Wartość aktywów funduszy pod zarządzaniem Altus TFI wynosi obecnie ok. 14,6 mld zł.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]