…można się spodziewać.
Nowe funkcje na Instagramie
Instagram ze swoją niezwykle popularną usługą fotograficzno-społecznościową jest już nie tylko aplikacją do dzielenia się zdjęciami i materiałami wideo pomiędzy znajomymi, ale staje się coraz istotniejszym kanałem dotarcia do potencjalnych klientów – szczególnie dla marek modowych oraz firm z branży e-commerce. Od 7 listopada wdraża funkcje, które mają ułatwić firmom prowadzenie sprzedaży bezpośredniej. Na czym dokładnie będą one polegać?
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Marki będą miały możliwość umieszczać przy zdjęciach produktów ich dokładny opis oraz cenę. Nowe opcje mają zatem ułatwić użytkownikom Instagrama podjęcie decyzji o zakupie, bez wychodzenia z aplikacji. Dodatkowo, wprowadzony ma zostać przycisk „Shop now”, przekierowujący na stronę zewnętrzną, na której można zrealizować transakcję.
Zgodnie z oficjalną informacją podaną przez Instagram, w pierwszej fazie wdrożenia, nowe funkcje zostaną udostępnione wybranym 20 markom (z branży retail) w USA. Jak w praktyce będzie to wyglądać? Na zdjęciu z produktami, użytkownik będzie miał możliwość sprawdzić np. ich cenę (poprzez kliknięcie w przycisk „Tap to view products”). Klikając na interesujący go produkt, zostanie przekierowany na stronę z jego szczegółowym opisem. Na tym etapie może również użyć przycisku „Shop Now”. Po jego kliknięciu zostanie przekierowany na stronę zewnętrzną, na której może dokonać zakupu.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Źródło: blog.business.instagram.com
Nowe boty Twittera
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Twitter jest jednym z tych kanałów społecznościowych, poprzez który użytkownicy kontaktują się z firmą z nadzieją otrzymania sprawnej odpowiedzi. Dlatego też społecznościowy „ćwierkacz”, chcąc ułatwić markom komunikację z klientami i usprawnić proces ich obsługi, wprowadził system odpowiedzi obsługiwany przez boty. Nowe rozwiązania obejmują, m. in. powitanie wysyłane w odpowiedzi na przesłane firmom wiadomości bezpośrednie. Nową funkcję Twitter zaprezentował na swoim koncie oraz na blogu w formie krótkiego materiału wideo.
Automatyczna blokada obraźliwych tweetów i wiadomości
Kolejną zmianą, która być może będzie wprowadzona na Twitterze, jest możliwość automatycznej blokady tweetów zawierających zdefiniowane słowa kluczowe. Taka wiadomość pojawiła się w minionym tygodniu na stronie serwisu The next web. Nie jest jednak do końca wiadome, kiedy i czy w ogóle ta funkcja zostanie wprowadzona na stałe. Część użytkowników korzystających z Twittera na iOS zauważyła wprowadzone zmiany, jednakże zostały one bardzo szybko wyłączone.
Źródło: thenextweb.com
Media społecznościowe coraz częściej zaskakują nas nowymi aktualizacjami. Ostatnie usprawnienia dotyczą szczególnie marek, branży e-commerce oraz obsługi klienta. To zapewne nie ostatnie nowości o których przeczytamy jeszcze w tym roku. Czym jeszcze zaskoczą nas społeczności? Zapewne przekonamy się już wkrótce.