Case Study — promocja batonika Pawełka (Wedel)

Termin: 22 października — 26 października 2016 r. Cel kampanii: Przedstawienie Pawełka jako buntownika, który wywołuje dziecięcą radość.
O autorze
2 min czytania 2016-11-30

Motyw przewodni: Każdy kiedyś marzył, aby mieć dzień, w którym może robić wszystko, co mu się podoba, nie ponosząc przy tym żadnych przykrych konsekwencji. Wymarzony dzień Suchara Codziennego to wizyta w Pijalni Czekolady Wedla!

Plan: Główną częścią promocji był film (58 sek) z Pijalni Czekolady Wedla opublikowany na Instagramie i Facebooku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]

Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]

Cała akcja trwała pięć dni, podczas których stworzone zostały dedykowane grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Plan działań na poszczególnych platformach

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów. Ostateczny zasięg wszystkich postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 1 milion 800 tysięcy wyświetleń (tabela z dokładnymi danymi na końcu Case’a).

Szczególnie spodobał się post Pawełek vs Typowy Paweł i można śmiało stwierdzić, że okazał się klasycznym wiralem, bo w 24h grafika:

Statystki posta “Pawełek vs Typowy Paweł”:

Kolejny post, kolejny wiral! Tym razem na Instagramie. W Czekoladową Jengę ze znajomymi zagrałoby ponad 3,5 tysiąca osób, którzy oznaczyli się w komentarzach. Sam post:

Statystyki posta “Czekoladowa Jenga”:

Pozostała część promocji Pawełka odbyła się na “znikających” platformach — Instagram Stories i Snapchacie.

(Mimo, iż treści dostępne są tam tylko przez 24h, to nie można lekceważyć tych platform. Ich atutem jest bardzo wysoki poziom zaangażowania użytkowników. Dobrze pokazuje to przykład Promocji SucharBota — Case Study, gdzie poziom konwersji ze Snapchata wyniósł aż 12% i był kilkukrotnie wyższy niż na pozostałych społecznościówkach).

Instagram Stories

Każde Story składało się z kilku grafik, tworzących spójną historię o czekoladzie.

Po lewej suchar “Kanibale”, po prawej statystki wyświetleń (125 tysięcy obejrzeń).

Następne Story promujące Pawełka dotyczyło dwóch typów zachowań konsumentów. Jednym z przykładów był sposób picia kawy.

Po lewej grafika “2 typy ludzi”, po prawej statystki wyświetleń (100 tysięcy obejrzeń).

Snapchat

Podobnie jak w przypadku Instagram Stories, również na Snapchacie Pawełek został przedstawiony w zabawnym świetle sucharów.

Podsumowanie kampanii (liczbowe)

 

Autorzy:

Rafał Myśliński (fafa) — inżynier, który woli tworzyć suchary niż projektować nudne linie produkcyjne. Fafa mieszkał 3 lata w Szwecji, gdzie studiował zarządzanie projektami. W Sucharze Codziennym odpowiada za monetyzację biznesu i rozwój nowych projektów.

Kamil Natil (myku) — architekt, który podąża za swoimi marzeniami, dużo podróżuje i tworzy najbardzej suche suchary. Myku ma pełen arsenał ciekawych historii i anegdot, dlatego jest osobą, którą musisz mieć na swojej imprezie. W Sucharze Codziennym zajmuję kreacją i contentem.

Suchar Codzienny — to czołowy polski serwis z treściami humorystycznymi, który codziennie rozbawia swoją publikę. W ciągu 5 lat działalności Suchar zbudował silną markę, która jest szeroko rozpoznawalna oraz bardzo lubiana. Profile Suchara Codziennego obserwuje 1,6 miliona osób, a szczególną popularnością cieszy się wśród grupy wiekowej 18–24.