Przejęcie ma ułatwić warszawskiej spółce sprzedaż opracowanego przez firmę UnBlocka, pierwszego na świecie rozwiązania skierowanego do wydawców oraz reklamodawców, umożliwiającego im wyświetlanie reklam online nawet pomimo zainstalowanych w przeglądarkach adblockerów.
Rada Nadzorcza Cloud Technologies podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na nabycie 100% akcji międzynarodowej agencji nowych technologii Imagine The Future, należącej do funduszu inwestycyjnego PERPETUM 10, który inwestuje w spółki technologiczne. Przejęcie ma przyspieszyć rozwój spółki i ułatwić jej ekspansję za granicą.
Zobacz również
Imagine The Future to agencja świadcząca usługi w zakresie marketingu efektywnościowego, wykorzystująca w swoich kampaniach wiele kanałów komunikacji online. Działa na 36 rynkach na całym świecie, blisko 95% kampanii reklamowych realizuje poza Polską, pracuje dla niej obecnie około 80 osób. Na swoim koncie ma ponad 45 tys. zrealizowanych kampanii reklamowych. W 2014 roku agencja realizowała średnio 488 kampanii reklamowych miesięcznie, w bieżącym roku – już ponad 4-krotnie więcej. Według prognoz, w 2016 roku jej przychody ze sprzedaży mają sięgnąć ponad 90 mln zł, a EBITDA wynieść ponad 20 mln zł. Natomiast w 2017 r. ma osiągnąć 110 mln zł przychodów ze sprzedaży i 40 mln zł zysku netto, w 2018 r. powinno być to odpowiednio 130 mln zł oraz 50 mln zł. To tłumaczy wysoką wartość transakcji, która wynosi 320 mln zł.
Cloud Technologies planuje sfinansować ją częściowo ze środków własnych – przewiduje na to nie mniej niż 20 mln zł, nie więcej niż 80 mln zł zostanie sfinansowanych przy pomocy kredytu lub emisji obligacji. Pozostała część ma zostać pokryta poprzez emisję 2.200.000 akcji po cenie emisyjnej 100 zł, skierowanej wyłącznie do właściciela przejmowanej spółki. Struktura planowanej transakcji przewiduje zabezpieczenie interesów Spółki na wypadek nieosiągnięcia celów biznesowych.
Po co Cloud Technologies, firmie dostarczającej dane o zainteresowaniach internautów, agencja nowych technologii? Rynek reklamy online rośnie w dynamicznym tempie. Dobrze pokazują to choćby dane IAB Polska/PwC AdEx, wedle których wartość polskiego rynku reklamy online w ubiegłym roku wyniosła 3,2 mld zł. W tym roku ma sięgnąć co najmniej 3,6 mld zł. To już niemal tyle, ile wynosi wartość rynku reklamy telewizyjnej. Za granicą te liczby robią jeszcze większe wrażenie, a Cloud Technologies ma rozwiązania, które mają szansę dobrze się tam sprzedać. Spółka jest operatorem największej hurtowni danych w Europie, gromadzącej informacje o zainteresowaniach internautów. Jest także twórcą UnBlocka, innowacyjnego systemu emisji reklamy internetowej, który pozwala na wyświetlanie reklam mimo stosowania przez internautów adblockerów, czyli wtyczek do przeglądarek internetowych, blokujących reklamy online. Dzięki przejęciu Imagine The Future spółka istotnie rozszerzy sieć sprzedaży swoich rozwiązań.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Transakcja w dużym stopniu ułatwi nam dostęp do zagranicznych rynków i umożliwi poszerzenie kanałów dystrybucji naszych produktów i usług, bez konieczności budowania struktur na miejscu od podstaw – tłumaczy Piotr Prajsnar, CEO Cloud Technologies – Przejęcie agencji da nam możliwość wdrażania naszych rozwiązań u kilkuset międzynarodowych partnerów Imagine The Future. To z jednej strony UnBlock, na którego sprzedaż bardzo liczymy za granicą, a z drugiej strony – dane o zainteresowaniach internautów w Sieci, które są paliwem dla rynku reklamy. Warto również zwrócić uwagę na to, że cena danych o zainteresowaniach internautów w Europie Zachodniej jest o wiele wyższa niż np. w Polsce – dodaje Piotr Prajsnar.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Cloud Technologies bierze na celownik rynki, na których najczęściej blokuje się reklamy. A to właśnie na nich kampanie reklamowe sprzedaje Imagine The Future. Mowa m.in. o rynkach szwedzkim czy francuskim, gdzie blokowanych jest około 30% treści reklamowych. W grę wchodzą jednak nie tylko one.
– Właściwie w całej Europie Zachodniej zjawisko blokowania reklam jest powszechne i widzimy tam duży potencjał sprzedaży naszego rozwiązania. Jest tam również duże zapotrzebowanie na dane na temat zainteresowań internautów, a nikt w Europie nie gromadzi i nie analizuje ich więcej niż my – mówi Piotr Prajsnar, którego firma przetwarza już blisko 4 mld profili internautów i jest największą hurtownią Big Data na Starym Kontynencie. Transakcja pozwoli spółce poszerzyć zakres kompetencji i jakość świadczonych usług – Jesteśmy przede wszystkim dostawcą technologii oraz danych. W wyniku transakcji będziemy w stanie zaoferować bardziej kompleksowe usługi oraz szersze wsparcie dla naszych klientów na rynku reklamy internetowej – przekonuje Piotr Prajsnar.
Po przejęciu grupa kapitałowa Cloud Technologies stanie się jednym z największych podmiotów z branży marketingu internetowego, notowanych na parkietach Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.