„Decydujesz, pomagamy” to polska edycja programu, który obejmuje cztery państwa w Europie Środkowej – Polskę, Czechy, Węgry i Słowację. W Polsce na rzecz inicjatyw społecznych zostanie przekazane 150 grantów o łącznej wartości 750 000 zł. Wszystkie organizacje pozarządowe, grupy nieformalne oraz spółdzielnie socjalne mogą wysyłać zgłoszenia do 31 stycznia 2017 r.
Założenia programu opracowane zostały w taki sposób, aby realnie wesprzeć lokalne społeczności
Zobacz również
w działaniach na rzecz ich otoczenia. W tym celu Polska została podzielona na 145 mikroregionów. W każdym z nich przyznany zostanie grant w wysokości 5 000 zł na realizację najciekawszego projektu. Co ważne, o wyborze zwycięzców w poszczególnych okręgach zadecydują ich mieszkańcy w otwartych głosowaniach, które rozpoczną się w marcu we wszystkich sklepach Tesco.
Jest to już druga edycja tego programu w Polsce. W 2016 roku aktywiści i organizacje pozarządowe otrzymały na swoje cele 800 000 zł. Dzięki tym środkom powstały różnorodne projekty – związane z promocją zdrowego stylu życia, edukacją, ochroną środowiska, rewitalizacją przestrzeni miejskiej i wiele innych.
Pierwsza edycja programu przerosła nasze najśmielsze oczekiwania. Nie tylko ze względu na aktywizację mieszkańców i lokalnych społeczności, czego dowodem jest ponad 1000 zgłoszonych do programu projektów i aż 5,5 miliona głosów oddanych przez klientów Tesco – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający Tesco Polska. – Jesteśmy pod wrażeniem samych rezultatów, czyli 160 zrealizowanych projektów: różnorodnych, ciekawych, innowacyjnych, które zmieniły na lepsze swoje otoczenie i wspierały mieszkańców w realizacji ich pasji. Jestem pewny, że uczestnicy kolejnej edycji programu również pozytywnie nas zaskoczą.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Program „Decydujesz, pomagamy” to kolejna inicjatywa Tesco Polska na rzecz lokalnych społeczności. Firma od lat konsekwentnie angażuje się w działania społeczne prowadząc programy edukacyjne (np. „Od uprawy do potrawy”) oraz podejmując wiele inicjatyw mających na celu walkę z marnowaniem żywności – od 2013 roku sukcesywnie przyłącza sklepy do programu przekazywania nadwyżek żywności dla potrzebujących.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji o programie „Decydujesz, pomagamy” można znaleźć na stronie internetowej: www.tesco.pl/pomagamy.
Za działania PR w ramach projektu odpowiada agencja Garden of Words.