Najważniejsze wydarzenie i sukces dla Państwa marki w 2016 roku
To był świetny rok, w którym pokazaliśmy wiele innowacyjnych strategii budowania siły naszych marek. W styczniu 2016 r. rozpoczęliśmy polską odsłonę światowej kampanii „Taste the Feeling”. Pokazuje ona w emocjonalny i angażujący sposób wyjątkowe cechy Coca-Cola – znakomity smak i orzeźwienie. To zdecydowanie nasza największa i najbardziej kompleksowa kampania od 10 lat. Potem była piłkarska wiosna i lato. Świętowaliśmy pełnoletniość turnieju Coca-Cola Cup i przygotowaliśmy silną kampanię towarzyszącą UEFA Euro 2016. Po raz pierwszy mieliśmy okazję pracować nie tylko z Robertem Lewandowskim, ale i jego mamą, Iwoną. Z kolei nowa, zakręcona Fanta zrobiła sporo zamieszania na rynku i podbiła serca Polaków. Oczywiście jak zwykle w naszych działaniach nie zabrakło muzyki. Byliśmy na Sunrise Festival, Audioriver, no i oczywiście na Woodstock. Chyba wszyscy zapamiętają wyjątkową, szaloną puszkę Coca-Coli, którą stworzyliśmy przy współpracy z Jurkiem Owsiakiem. Rok skończyliśmy mocnym akcentem kampanii świątecznej. Pełno w niej tradycyjnych elementów budujących klimat Bożego Narodzenia, które nieodłącznie kojarzą się Polakom ze Świętami. Nie brakuje też lokalnych akcentów i komunikacji adresowanej do społeczności konkretnych miast czy regionów. Hitem w sieci okazała się industrial metalowa wersja szlagieru „Coraz bliżej Święta” przygotowana przez zespół Oberschlesien.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Branża napojowa jest uważana za branżę sezonową, której najmocniejszy czas przypada na lato. Jeśli pogoda jest dobra, to naturalnie wszyscy gracze rynku cieszyć się będą dobrymi wynikami. My jednak wolimy mieć ster w swoich rękach i kształtować rynek. Od wielu lat z sukcesem pokazujemy, że Coca-Cola jest naturalnym towarzyszem codziennych chwil radości, jest blisko naszych konsumentów przez 365 dni w roku. Szukamy okazji, których znakomitym dopełnieniem mogą być wartości niesione przez nasze marki. Jeśli chodzi o markę Coca-Cola, to na pewno emocjonujące wydarzenia sportowe, to muzyka, to też najbardziej rodzinne Święta Bożego Narodzenia, ale także codzienne spotkania przy stole, wspólny posiłek. Nasze wartości: dzielenie się radością, optymizm, energia stanowią naturalne uzupełnienie tych codziennych chwil szczęścia.
Zobacz również
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Wszyscy mówią o rozwoju mediów społecznościowych, o tym, jak wpłynęły na sposób komunikacji między ludźmi. Wydaje mi się jednak, że jeszcze ciekawszym trendem jest mobile, dalsze umacnianie się trendu konsumpcji mediów cyfrowych za pośrednictwem platform. Ludzie mają przy sobie smartfony cały czas. Średnio potrafią przeglądać swój telefon 3 godziny dziennie. Jest to widoczne szczególnie na przykładzie grupy nastolatków i młodych dorosłych. A my obserwujemy to choćby na przykładzie aktualnej kampanii Świątecznej Trasy Ciężarówek Coca-Cola, gdzie już średnio ponad 75% ruchu organicznego pochodzi z urządzeń mobilnych. Mobile to dla nas naturalny kanał, który pozwala być blisko naszych konsumentów i realizować strategię pozycjonowania naszych marek jako towarzyszy codziennych przyjemności.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Obserwujemy wiele innowacyjnych, kreatywnych działań, które pokazują potencjał naszej branży. Cieszą one szczególnie w zderzeniu z kampaniami odtwórczymi, nieoferującymi niczego nowego, w których obserwujemy podszywanie się pod komunikację innych marek, zamiast tworzyć własną, wyjątkową narrację. Myślę, że polscy konsumenci zasługują na więcej. Jesteśmy przykładem, że można tworzyć świetne, kreatywne kampanie, które odbiorcy pokochają i jednocześnie osiągać zakładaną efektywność. To cenna umiejętność, szczególnie teraz, gdy kanałów komunikowania jest coraz więcej i nie ma jednej recepty na sukces. My radzimy sobie w tym obszarze bardzo dobrze, co potwierdzają zdobywane przez nas nagrody i wyróżnienia.
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok? 7. Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
W przyszłym roku wprowadzimy koncepcję „One Brand”. Będziemy promować wszystkie warianty Coca-Coli z wykorzystaniem wspólnego pozycjonowania, w tym nowej, spójnej identyfikacji wizualnej. W nadchodzącym roku jeszcze silniej będziemy promować jasny wybór – nieważne, jaki wariant, odpowiadający oczekiwaniom, konsument wybierze, zawsze będzie to ten sam wspaniały smak Coca-Cola. To będzie naprawdę mocny przekaz o naszych niezmiennych wartościach: dawaniu radości, gwarancji orzeźwienia i oryginalnego smaku Coca-Cola.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Trendem, który będzie zyskiwać na znaczeniu, będzie rosnące wykorzystanie aplikacji mobilnych. Kilka tygodni temu wprowadziliśmy na rynek innowacyjną aplikację SimplyTastly, kierowaną do miłośników gotowania. Nie tylko znajdą oni w niej ponad 1000 przepisów, przygotowanych przez najlepszych blogerów kulinarnych, ale będą mogli w łatwy sposób zrobić zakupy potrzebne do przygotowania posiłku. Aplikacja jest połączona z kanałem sprzedaży internetowej i umożliwia kupienie niezbędnych składników on-line. To przykład zupełnie nowej jakości w budowaniu relacji pomiędzy marka z jej odbiorcami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Coca-Cola od 130 lat opiera swoją działalność o innowacje i ma niezwykłą zdolność do odkrywania nowych dróg, wyznaczania nowych trendów. I to się nie zmieni także w 2017 r. Na pewno będziemy testować nowe rozwiązania komunikacyjne, nowe kanały. Będziemy wprowadzać innowacyjne podejście do wielu grup docelowych. To, co pozostanie niezmienne, to z pewnością nasza dominująca obecność w mediach cyfrowych.