Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku
W tym roku rozwijaliśmy i promowaliśmy nasze awangardowe rozwiązania w postaci przestrzeni coworkingowych Idea Hub oraz zamawianych przez aplikację Mobilnych Wpłatomatów. Już śmiało możemy stwierdzić, że zyskały aprobatę przedsiębiorców. Możemy pochwalić się nowymi placówkami Idea Hub w Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Również naszą flotę Mobilnych Wpłatomatów rozszerzyliśmy o kolejne auta i następne lokalizacje – jesteśmy dostępni już w ponad czternastu miastach.
Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Udało nam się wzmocnić wizerunek Idea Banku jako innowacyjnego banku dla przedsiębiorców. Ponadto, z naszych przestrzeni coworkingowych Idea Hub skorzystało już ponad 13 tys. osób, a ponad 6 tys. wzięło udział w prowadzonych przez nas szkoleniach. Intensywnie rozwijamy flotę Mobilnych Wpłatomatów, która liczy już 19 aut, a w I półroczu 2017 r. zwiększy się o kolejne pojazdy. Zdobyliśmy też szereg znaczących nagród m.in. Stevie Awards, Marketing&PR Brilliance Awards, Mixx Awards, Innovation Awards, znaleźliśmy się na shortliście Effie Awards oraz zostaliśmy wyróżnieni w Golden Arrow.
Zobacz również
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Zaistnienie w świadomości konsumentów jako najlepsza instytucja specjalizująca się w usługach i produktach finansowych dla firm.
Najciekawsze trendy dla Państwa marki w 2016 roku
Video online oraz wykorzystanie mediów społecznościowych.
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Z naszej perspektywy, marketingu w branży finansowej, możemy powiedzieć, że jest on dość agresywny – toczy się ciągła walka o obecność w mediach, przykucie uwagi klienta ciekawym komunikatem. Ciężko wyróżnić się wśród wielu treści, a stereotyp banku jako skostniałej instytucji finansowej nie ułatwia tego zadania.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie macie Państwo najważniejsze plany na 2017 rok?
Grupą docelową naszych działań byli wcześniej sami przedsiębiorcy. Teraz chcemy nawiązać relacje z osobami, które dopiero noszą się z zamiarem założenia działalności gospodarczej, a nawet takimi, które jeszcze o tym nie myślały, ale mogłyby być w przyszłości zainteresowane otwarciem własnego biznesu np. studentami. Wśród obecnych klientów chcemy promować usługi całej Grupy Idea Banku – nie tylko bankowe. Pragniemy podkreślić, że posiadamy multiofertę w postaci księgowości, faktoringu i leasingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jakie wyzwania czekają Państwa w 2017 roku?
Wyróżnienie się na tle bankowej konkurencji, również posiadającej ofertę dla firm, poprzez podkreślenie, że posiadamy całą paletę produktów dla biznesu i nie jesteśmy tylko instytucją udzielającą finansowania. Chcemy być bankiem, o którym przyszły przedsiębiorca od razu pomyśli, chcąc założyć własny biznes.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Dotychczasowe działania marketingowe planujemy rozszerzyć o branded content, chcąc skuteczniej angażować klienta. Planujemy też postawić na niestandardowy dobór mediów.
Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2017 r.? Czy któreś kanały znacząco stracą lub zyskają na znaczeniu?
Myślimy o rewolucji w doborze kanałów mediowych, a co za tym idzie restrukturyzacji wydatków budżetowych. Mamy wrażenie, że warto odejść od szeroko zakrojonych kampanii telewizyjnych, tak popularnych wśród innych banków. Dla przykładu, dużo lepszą skuteczność w dotarciu z przekazem do klientów obserwujemy często w przypadku małych kampanii socialowych. Chcemy poszukać naszych odbiorców w innych kanałach.