Najważniejsze wydarzenie dla Państwa marki w 2016 roku / Najważniejszy sukces dla Państwa marki w 2016 roku
Biznesowo najważniejszym wydarzeniem i największym sukcesem jednocześnie jest pierwsze miejsce marki Bosch na rynku AGD. Jesteśmy z tego bardzo dumni, tym bardziej, że Bosch to również marka pierwszego wyboru, którą Polacy chcą mieć w domu i w stosunku do której są bardzo lojalni. Natomiast najważniejszymi marketingowymi projektami tego roku było wprowadzenie nowej platformy komunikacji dla marki Zelmer oraz całoroczny, multikanałowy projekt kulinarny Akademia Smaku prowadzony dla marki Bosch. Zelmer to niekwestionowany lider w wielu kategoriach drobnego AGD, marka powszechnie znana i lubiana przez Polaków nie tylko za niezawodne produkty, ale też za pełną humoru komunikację. Tym bardziej cieszy nas fakt, że nowa kampania „Chcieć to móc” została tak dobrze przyjęta przez konsumentów. Jesteśmy dumni, że oba najważniejsze w tym roku projekty przyniosły nam dwie prestiżowe nagrody: Akademia Smaku otrzymała Kreaturę w kategorii Kampania oraz wyróżnienie w kategorii Zintegrowana Kampania Digital, natomiast inicjujący nową komunikację Zelmera spot TV „Pies” otrzymał Srebrny Miecz KTR.
Najtrudniejsze wyzwanie dla Państwa marki w 2016 roku
Najtrudniejszym wyzwaniem dla naszej firmy jest multibrandowość. Produkujemy, promujemy i sprzedajemy aż 4 marki AGD: luksusową markę Gaggenau, dwie marki premium: Bosch i Siemens oraz markę Zelmer. Każda z nich ma swój specyficzny charakter i wartości. A zadaniem nas, marketerów, jest opracowanie przemyślanej komunikacji, która podkreśla unikalność każdej z marek i dociera do target grupy danego brandu. Jeśli będziemy w stanie opowiedzieć konsumentom cztery wyjątkowe historie i przekazać stojące za każdą z marek wartości i emocje – wygramy również na rynku.
Zobacz również
Jak oceniają Państwo obecną kondycję branży marketingowej w Polsce?
Bardzo trudno to uogólnić. Z jednej strony jest na rynku wiele marek, które korzystają z globalnych platform komunikacyjnych, pozostawiając polskim marketerom i agencjom często tylko kreatywną adaptację. Z drugiej – sporo jest również kampanii bardzo dobrych, stworzonych w Polsce, ale często nie są to kampanie komercyjne. Z perspektywy klienta widzę konieczność większego otwarcia i współpracy między agencjami czy domami mediowymi. W tej chwili najważniejsze i najlepsze kampanie są multikanałowe, co wymaga merytorycznej współpracy i wymiany doświadczeń między coraz ściślej wyspecjalizowanymi agencjami.
Jakich trendów możemy spodziewać się w 2017 roku?
Pewne trendy dalej są oczywiste, bo od kilku lat mówi się, że będzie to rok mobile lub rok content marketingu. I te trendy dalej zostaną i będą się rozwijać. Coraz ważniejsze staje się – i ten trend na pewno się utrzyma – video, a szczególnie jego krótkie formy tzw. mikrovideo, ważne dla młodych odbiorców, którzy wolą obraz niż słowo i nie chcą skupiać się na dłuższym komunikacie. Najważniejsze będzie to, aby te krótkie formy były angażujące i interaktywne: transmisje na żywo, real time marketing, czy video 360, aby zachęcały do rozpoczęcia dialogu z marką, kreując jej społecznościowy charakter. Jeśli chodzi o sposób zakupu mediów coraz większego znaczenia nabierze programmatic, który dynamicznie odpowiada na zmieniające się potrzeby, zarówno reklamodawców, jak i wydawców. Przede wszystkim pozwala precyzyjniej targetować komunikat i dostosować go do użytkowników opierając się na bogatych danych, bardziej efektywnie docierając do naszego potencjalnego klienta. W 2017 roku coraz ważniejsza stanie się też personalizacja komunikatu, nasi odbiorcy stają się bowiem coraz mniej wrażliwi na komunikaty uniwersalne. Musimy docierać do nich z informacją, która jest dla nich interesująca poprzez emocje, na które są wrażliwi.
Pozostałe podsumowania roku 2016 przeczytacie tu >
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing