W tym roku projekt zrealizowany przez Divante został nominowany do Imagine Excellence Awards już po raz drugi. W ubiegłorocznej edycji konkursu nominację w kategorii Najlepsze User Experince dla B2B zdobył e-sklep TIM.pl, wdrożony przez spółkę z Grupy OEX.
OLAR to polska marka modowa założona w 1989 roku i dystrybuująca swoje produkty przez blisko 170 sklepów naziemnych w Polsce oraz 4 placówki w Niemczech i Luksemburgu. Firma od 2012 roku prowadzi sprzedaż online za pośrednictwem własnej strony www.
Zobacz również
W 2016 roku SOLAR zdecydował się na migrację sklepu internetowego na platformę Magento 2. Powodem zmiany była konieczność przejścia na technologię, która zagwarantuje stabilność oraz szybki rozwój biznesu. Jednocześnie SOLAR przeszedł rebranding, pojawiła się więc potrzeba odświeżenia serwisu marki.
Nominacja do finału konkursu Imagine Excellence Awards to dla nas ogromne wyróżnienie. Dzięki wykorzystaniu Magento nasza strona zyskała nowy design, zgodny z wizerunkiem i filozofią marki, intuicyjne user exerience, responsywność oraz gwarancję szybkiego rozwoju w oparciu o najnowszą technologię. Wdrożenie Magento i zmiany, jakie to za sobą niesie, to kontynuacja procesu rebrandingu, który konsekwentnie zmierzał do odświeżenia wizerunku naszej marki. Od kilku sezonów budujemy komunikację na międzynarodowym poziomie – kampanie reklamowe, unikatowe na rynku polskim wydawnictwo Magazynu Solar, nowy logotyp, ekskluzywny design sklepów stacjonarnych i nowoczesna odsłona strony naszego sklepu online są doskonałą podstawą do dalszych działań na rynku mody. W ten sposób otwieramy się na nowych odbiorców – mówi Aleksandra Danel, wiceprezes Zarządu Solar Company SA.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Projekt migracji serwisu z dotychczas wykorzystywanej platformy Prestashop Divante rozpoczęło od analizy zachowań użytkowników e-sklepu przy wykorzystaniu narzędzi Mouseflow i Google Analytics. Po etapie analitycznym powstał raport, który stał się bazą do projektowania makiet funkcjonalnych. Na ich podstawie studio projektowe Futu Creative przygotowało szatę graficzną serwisu. Oprogramowanie zintegrowano z systemem ERP Microsoft Navision.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
SOLAR to przykład polskiej marki, która zdobywa uznanie doskonałym designem. Nie dziwi mnie, że właśnie ten projekt zdobył uznanie amerykańskiego jury – to jedno z pierwszych wdrożeń Magento 2 w branży Fashion. Nowoczesna technologia i dopracowana koncepcja serwisu podniosły również wskaźniki biznesowe sklepu – podkreśla Tomasz Karwatka, CEO Divante.
Tegoroczny Imagine Excellence Awards to trzecia edycja konkursu. Nagrody są przyznawane w kilku kategoriach, m.in.: Najlepsze wdrożenie Omnichannel, Innowacja Roku, Najlepsze wdrożenie mobile oraz Najlepszy Web Design. Jury konkursu zwraca szczególną uwagę na kreatywne i innowacyjne pomysły, łączące potrzeby użytkowników z rozwiązaniami technicznymi, które jednocześnie pozwalają na realizację założeń biznesowych.
Ogłoszenie zwycięzców konkursu jest zaplanowane na 5 kwietnia 2017 roku. W tym samym dniu, podczas wieczornej gali Imagine Excellence Awards, odbędzie się ceremonia rozdania nagród.
Spis wszystkich nominowanych do Imagine Excellence Awards projektów znajduje się na oficjalnym blogu Magento.