Divante przebadało marki odzieżowe pod kątem typowych mechanizmów Omnichannel, m.in. możliwości sprawdzenia stanu magazynowego poszczególnych sklepów stacjonarnych z poziomu online, opcji skorzystania z programów lojalnościowych offline i online czy click&collect. Analiza została przeprowadzona w 4 regionach europejskich: Niemcy, Wielka Brytania, Holandia i kraje nordyckie: Finlandia, Norwegia i Szwecja.
Wśród badanych podmiotów znalazły się m.in. Adidas, Esprit, New Look, Next, s’Oliver i H&M.
Zobacz również
Omnichannel wciąż nie jest powszechnie stosowany w eCommerce. Duża część e-sklepów nie oferuje rozwiązań i funkcjonalności z tego zakresu, mimo że oczekują ich użytkownicy. Pomimo rosnącej popularności mCommerce aż 25% analizowanych serwisów nie posiada strony w wersji dostosowanej do przeglądania na urządzeniach mobilnych oraz aplikacji mobilnej. Co trzecia z analizowanych marek nie umożliwia klientom sprawdzenia online dostępności produktu w sklepie internetowym.
Wyniki badania Omnichannel w branży fashion były dla nas sporym zaskoczeniem. Spodziewaliśmy się, że większość dużych graczy z tego sektora stosuje rozwiązania, które dziś coraz więcej użytkowników traktuje jak standard. Okazuje się, że nawet największe marki fashion wciąż stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich e-sklepów do najnowszych trendów – podkreśla Tomasz Karwatka, CEO Divante.
Raport Omnichannel in the Fashion Industry jest do pobrania tutaj.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Raport Omnichannel to kolejna z cyklicznych publikacji badawczych Divante. Poprzednio spółka przebadała najpopularniejsze tendencje w eCommerce i wydała je w postaci raportu eCommerce Trends from 2016-2017.
Słuchaj podcastu NowyMarketing