…roboty stawiające budynki, Hyperloop, czy właśnie narzędzia rozpoznawania i analizy ludzkich emocji na potrzeby podnoszenia jakości obsługi i satysfakcji klientów.
W ramach akceleratora DFA, zespół Quantum Lab podjął wyzwanie jakie postawiła firma DU, świadcząca usługi telekomunikacyjne w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Zadaniem stojącym przed Quantum Lab jest podniesienie satysfakcji klientów obsługiwanych przez dubajski telekom. System opracowany przez Quantum Lab będzie monitorować zachowania pracowników contact centre i zachęcał ich do angażowania pozytywnych emocji w kontakt z klientami. Projekt jest kolejnym już wdrożeniem gdańskiego zespołu, specjalizującego się w podnoszeniu jakości obsługi klienta w firmach, gdzie tzw. customer experience jest kluczowe z punktu widzenia przychodu ze sprzedaży.
Zobacz również
Stworzona przez Quantum Lab technologia (Quantum CX) jest już z powodzeniem wykorzystywana w sieci restauracji szybkiej obsługi w USA jako narzędzie służące do monitorowania i optymalizowania customer experience. W placówkach wspieranych przez narzędzie, po blisko roku od jego instalacji, miesięczny wzrost przychodów ze sprzedaży był o ponad 15% wyższy niż w grupie kontrolnej.
Sukcesy odnosi również dostępna online Ellen – system do badania emocji wywoływanych przez materiały video (filmy, seriale, reklamy) wykorzystywany przez stacje telewizyjne, firmy reklamowe i reklamodawców.
Firma przyjechała więc do Dubaju z w pełni rozwiniętą i skalowalną na różne branże technologią.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O ile możemy powiedzieć, że retail mamy już opanowany, to praca dla call center firmy obsługującej 8 milionów klientów jest dla nas zupełnie nowym wyzwaniem – mówi Bartosz Rychlicki, CEO Quantum Lab – Nie dość, że umożliwi nam walidację naszego rozwiązania u tak dużego partnera, to jeszcze pozwoli nam na stworzenie nowego produktu dla centrów obsługi klienta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Quantum Lab bada jakość obsługi klienta przy użyciu prostych kamer obserwujących zachowania i mimikę twarzy uczestników procesu sprzedażowego. Jakość i skuteczność tego rozwiązania leży jednak w skomplikowanych algorytmach detekcji emocji opracowanego przez firmę narzędzia nazwanego Quantum Sense. Rozpoznaje ono podstawowe ludzkie emocje (radość, smutek, złość, zniesmaczenie, zaskoczenie itp.) w oparciu o mimikę twarzy i inne reakcje behawioralne. Technologia Quantum Sense powstała w wyniku badań naukowych finansowanych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i wsparciu inwestorskim funduszu Black Pearls VC z Gdańska.
Dubai Future Akcelerator został uruchomiony przez Szejka Hamdana Bin Mohammeda Bin Rashida Al Maktoum, księcia Dubaju i przewodniczącego Dubai Future Foundation. Ten Unikatowy program łączy najbardziej innowacyjne firmy na świecie ze wsparciem, jakiego władze w Dubaju udzielają przełomowym rozwiązaniom globalnych wyzwań. Pierwsza edycja programu zakończyła się w grudniu 2016 roku.