„Dojrzały i cyfrowy” – tak Steve Booth określił rynek mediów w Wielkiej Brytanii i ocenił, że niebawem taki będzie również rynek polski. CEO Arena Media UK wskazał na dwa najważniejsze trendy w mediach: rozwój technologii i rozwój idei. Zauważył też, że technologia staje się coraz bardziej ludzka, a jej postęp zmienia nie tylko media, ale też konsumenta.
Zdaniem Steve’a Booth różnice pomiędzy rynkami zaawansowanymi mediowo i rozwijającymi się są obecnie coraz mniejsze. Oznacza to, że innowacje, które pojawiają się na zachodzie, znacznie szybciej docierają do Polski. Dzięki rozwojowi technologii, użytkownicy coraz częściej korzystają z kilku urządzeń mobilnych jednocześnie. O ile w 2000 roku w Wielkiej Brytanii średnia liczba ekranów przypadająca na mieszkańca wynosiła 4, o tyle w 2012 wzrosła ona do 12. Ze względu na rosnącą liczbę urządzeń, zwiększa się też ilość przekazywanych danych, tworząc, jak to określił Steve Booth, informacyjne tsunami. Co istotne, coraz częściej tzw. drugim ekranem nie jest smartfon czy tablet, ale telewizja, która dotychczas była postrzegana jako medium wiodące. Dlatego, planując kampanię mediową nie można już zapominać o możliwościach, jakie oferują urządzenia mobilne.
Zobacz również
– Badania wskazują, że blisko 50% Brytyjczyków w trakcie oglądania telewizji, korzysta z urządzeń mobilnych, szukając dodatkowych informacji powiązanych z emitowanym programem. Natomiast prawie 40% poszukuje produktów, które widoczne są na ekranie – powiedział Steve Booth, CEO Arena Media UK.
Steve Booth podkreślał także, że technologie zmieniają nasze życie, ale też wyzwalają kreatywność w odbiorcach. Biznes może na tym zyskać, oddając głos konsumentom. Jako przykład zaangażowania odbiorców w komunikację marki, CEO Arena Media UK przytoczył reklamę chipsów Doritos, emitowaną podczas amerykańskiego Super Bowl. Scenariusz, tego 30-sekundowego spotu, którego emisja kosztowała ponad 3 mln USD, przygotował fan marki – wyłoniony w drodze konkursu.
Steve Booth podsumował swoje wystąpienie stwierdzeniem, że w świecie mediów zachodzi teraz kreatywna rewolucja i Arena Media z pewnością jest jej częścią. Innowacyjne idee i nieszablonowe myślenie zawsze będą najważniejszymi punktami pracy domu mediowego. Jednak, aby w pełni realizować hasło Arena Media – „Now and next”, należy pamiętać o dwóch rzeczach: koncentrowaniu się na potrzebach klientów, czyli zrozumieniu rytmu ich biznesu i codziennej pracy, a także pewność, że jest się częścią przyszłości i się za nią nadąża.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing