Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland [KONKURS]

Najnowsza wiedza z zakresu SEO i content marketingu, międzynarodowi prelegenci, praktyczne warsztaty i nieograniczony relaks w Termach Bania – upoluj wejściówkę na SEO Vibes Poland.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Gotowe pomysły na spersonalizowaną wiadomość specjalną

Gotowe pomysły na spersonalizowaną wiadomość specjalną
„Wydarzenie specjalne” jest jednym ze sposobów na pozyskanie od subskrybentów szczegółowych informacji i personalizację dalszej komunikacji. Tego typu wiadomości pozwolą ci na urozmaicenie kampanii email marketingowej i sprawią, że osoby w Twojej bazie poczują się wyjątkowo.
O autorze
2 min czytania 2017-05-24

fot. pixabay.com

W dzisiejszym artykule zdradzę ci kilka pomysłów na zorganizowanie takiego specjalnego wydarzenia.

Warunek „wydarzenie specjalne”

Aby przeprowadzić opisane w niniejszym artykule kampanie, potrzebujesz narzędzia marketing automation, które umożliwia tworzenie cykli reagujących na coroczne wydarzenia (może to zrobić na podstawie wartości pól dodatkowych przypisanych do twoich kontaktów).

W GetResponse warunek „wydarzenie specjalne” obejmuje pole „birthdate” (urodziny) – wstępnie zdefiniowane pole dodatkowe – lub dowolne pole dodatkowe z datą utworzone w koncie, takie jak data subskrypcji czy rocznica.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Warunek „Wydarzenie specjalne” pozwoli ci zaplanować wysyłkę spersonalizowanej wiadomości w dniu wybranej okazji, a także przed lub po określonej dacie.


Warunek „wydarzenie specjalne” w panelu GetResponse

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Urodziny

To prawdopodobnie najbardziej popularne wydarzenie specjalne w programach email marketingowych. Osoby dołączające do subskrypcji są skłonne do podania daty urodzin, oczekując w zamian tego dnia oferty specjalnej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się


Fragment emaila urodzinowego od marki Top Shop

Wskazówka: jeżeli prosisz o podanie daty urodzenia, uzasadnij dlaczego. Zwiększysz w ten sposób zaufanie odbiorców i zachęcisz do rejestracji.


Marka Tołpa wyjaśnia na stronie z formularzem subskrypcji, dlaczego warto podać datę urodzin.

Wskazówka: aby zwiększyć skuteczność kampanii urodzinowej, poinformuj subskrybenta o zbliżającej się niespodziance na kilka dni przed urodzinami. Dzięki temu będzie gotowy do zakupu w tym specjalnym dniu.

Rocznica

Alternatywą dla urodzin jest rocznica dołączenia do subskrypcji, rejestracji w serwisie lub dokonania pierwszych zakupów. Jest to okazja do:

  • przypomnienia o marce
  • zachęcenia do wyrażenia opinii lub wystawienia komentarza
  • dotarcia do nowych użytkowników
  • reaktywacji użytkowników, którzy od dłuższego czasu nie wykazują aktywności
  • zaproponowania przeglądu technicznego
  • zakupu produktów komplementarnych


Prosty email zachęcający do wyrażenia opinii na temat usługi

Ważne wydarzenie z punktu widzenia branży

Zastanów się, jakie wydarzenie jest kluczowe w Twojej branży i pozwoli na segmentację subskrybentów i spersonalizowanie dalszej komunikacji. Może to być:

  • ślub
  • urodziny dziecka
  • remont mieszkania
  • wyjazd wakacyjny
  • pobyt w hotelu
  • uczestnictwo w konferencji
  • etc.


Wiadomość z materiałami wideo wysyłana do uczestników konferencji

Każde wydarzenie jest szansą na pozyskanie informacji na temat odbiorców, poznanie ich opinii o twoim produkcie lub usłudze oraz zbudowaniu zaangażowanej społeczności wokół marki.

Podsumowanie roku

Koniec starego i początek nowego roku to dla wielu osób moment przełomowy. Wprawdzie większość z nas świętuje nowy rok na podstawie tego samego kalendarza, jednak nie zmienia to faktu, że to doskonała okazja do przygotowania spersonalizowanej wiadomości.

Wybierz informacje, które zainteresują odbiorców i wyślij je w specjalnie przygotowanym szablonie wiadomości.

Jeżeli oferujesz usługę w modelu SaaS, wiadomość prezentująca odpowiednie dane może pomóc użytkownikom bezpłatnej wersji w podjęciu decyzji o przejściu na płatny pakiet.


Fragment wiadomości podsumowującej 2016 r. od Spotify

Masz już pomysł na wydarzenie specjalne?

Wykorzystaj powyższe pomysły i wybierz wydarzenia, które chcesz świętować ze swoimi subskrybentami. Następnie stwórz wokół niego komunikację, która pomoże w realizacji Twoich celów biznesowych. Podziel się swoimi sukcesami w komentarzach!