I jak to między rodzeństwem – raz jest wojna,
Zobacz również
a raz pokój.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Gra Ruda vs Paweł składa się z 70 bloków i czterech scenariuszy jej ukończenia (po dwa scenariusze dla każdego z rodzeństwa).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku wybieramy bohatera, którego zadaniem jest robienie żartów przeciwnikowi. W trzech rundach mamy do wyboru po dwa żarty, od niewinnych po perfidne. Po zakończeniu rundy można (choć niekoniecznie) przeprosić oponenta, przekupując go Pawełkami. Im więcej żartów zrobimy, tym trudniej będzie udobruchać siostrę lub brata. Na szczęście mamy do rozdania aż 5000 Pawełków. Zatem powinno się udać.
Gra startuje 1 kwietnia 2017 r. W ciągu 24 h grają w nią 34 000 osób, z czego do końca dotarło aż 27 000 z nich. Konwersja na poziomie 80%!
Statystyki z Chatfuel (oprogramowanie SucharBota):
Clicked — to liczba grających 33861
Trzy rzędy — trzy grupy korzystające z bota: raz w tygodniu, różnie, codziennie
Wspólne jedzenie — blok na zakończenie gry. Kliknęło w niego 26713 użytkowników.
Gra Ruda vs Paweł spodobała się naszym fanom. Otrzymaliśmy dużo pozytywnych wiadomości, a także próśb o kolejne gry.
PS Gra jest ciągle aktywna. Kliknij w link — Gra na SucharBocie lub wpisz “Pawełek” w FB Messenger — Suchar Codzienny).
Ogółem stworzyliśmy 11 materiałów reklamowych: grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.
Publikacje na poszczególnych platformach
Zaczątkiem gry na bocie był incydent w domu Pawła i Rudej. Chociaż akcja trwała zaledwie 49 sekund, to wszystko zdołaliśmy uchwycić i powstał krótki film.
Wideo zostało wyświetlone 605 tysięcy razy (310 tysięcy na Instagramie i 295 tysięcy na Facebooku).
Jednakże nie obyło się bez małego skandalu. Sokole oczy widzów spostrzegły, że Ruda suszyła … suche włosy. Fakt, ta Ruda jest jakaś dziwna!
Zanim opublikowaliśmy wideo oraz grę na bocie, dzień wcześniej — 31 marca — udostępniliśmy na Insta i FB post “Szafa słodyczy”, który został wyświetlony aż 960 000 razy.
Statystyki posta “Szafa słodyczy” na Instagramie i Facebooku
Tego samego dnia na Instagram Stories prezentujemy przygotowania
Statystyki Instagram Stories — od 135 000 do 110 000 wyświetleń.
Kolejnego dnia na Instagramie debiutuje post “Pawełek vs Typowy Paweł”.
Staty z Instagrama
Aby osiągnąć jeszcze wyższe wyniki, to zamiast śmiać się z Pawłów lepiej im … słodzić.
Post Wszystkie Pawły to … poukładane chłopaki (i słodziaki) spodobał się użytkownikom i okazał się klasycznym wiralem na FB.
- Dotarł do 740 000 odbiorców,
- zdobył 5500 lajków,
- został udostępniony 930 razy i 890 razy skomentowany (głównie przez osoby o imieniu Paweł i ich znajomych ;).
Statystyki z FB
Na Snapchacie odbył się konkurs, który polegał na odgadnięciu: ile Pawełków jest w szafie?
Zwyciężczyni otrzymała w nagrodę paczkę słodyczy.
Podsumowanie
To już nasza kolejna kampania reklamowa dla Wedla, która okazała się sukcesem. Cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów, bo ostateczny zasięg postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 3,5 miliony wyświetleń. A 80% konwersja na SucharBocie potwierdza zaangażowanie użytkowników.