3,5-milionowy zasięg kampanii z 80% konwersją na SucharBocie

SucharBot jest chatbotem Suchara Codziennego na FB Messegerze, który wysyła użytkownikom 5 sucharów każdego dnia. Regularnie korzysta z niego 20 tysięcy osób dziennie. W sobotę 1 kwietnia na SucharBocie Prima Aprilisowe żarty robili Paweł i Ruda.
O autorze
2 min czytania 2017-05-16

I jak to między rodzeństwem – raz jest wojna,

a raz pokój.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Gra Ruda vs Paweł składa się z 70 bloków i czterech scenariuszy jej ukończenia (po dwa scenariusze dla każdego z rodzeństwa).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na początku wybieramy bohatera, którego zadaniem jest robienie żartów przeciwnikowi. W trzech rundach mamy do wyboru po dwa żarty, od niewinnych po perfidne. Po zakończeniu rundy można (choć niekoniecznie) przeprosić oponenta, przekupując go Pawełkami. Im więcej żartów zrobimy, tym trudniej będzie udobruchać siostrę lub brata. Na szczęście mamy do rozdania aż 5000 Pawełków. Zatem powinno się udać.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Gra startuje 1 kwietnia 2017 r. W ciągu 24 h grają w nią 34 000 osób, z czego do końca dotarło aż 27 000 z nich. Konwersja na poziomie 80%!

Statystyki z Chatfuel (oprogramowanie SucharBota):

Clicked — to liczba grających 33861
Trzy rzędy — trzy grupy korzystające z bota: raz w tygodniu, różnie, codziennie

Wspólne jedzenie — blok na zakończenie gry. Kliknęło w niego 26713 użytkowników.

Gra Ruda vs Paweł spodobała się naszym fanom. Otrzymaliśmy dużo pozytywnych wiadomości, a także próśb o kolejne gry. 

PS Gra jest ciągle aktywna. Kliknij w link — Gra na SucharBocie lub wpisz “Pawełek” w FB Messenger — Suchar Codzienny). 

Ogółem stworzyliśmy 11 materiałów reklamowych: grafiki, wideo i zdjęcia z Pawełkiem na Snapchacie, Instagram Stories, Instagramie oraz Facebooku.

Publikacje na poszczególnych platformach 

Zaczątkiem gry na bocie był incydent w domu Pawła i Rudej. Chociaż akcja trwała zaledwie 49 sekund, to wszystko zdołaliśmy uchwycić i powstał krótki film.

Wideo zostało wyświetlone 605 tysięcy razy (310 tysięcy na Instagramie i 295 tysięcy na Facebooku).

Post udostępniony przez Suchar Codzienny (@sucharcodzienny)


Jednakże nie obyło się bez małego skandalu. Sokole oczy widzów spostrzegły, że Ruda suszyła … suche włosy. Fakt, ta Ruda jest jakaś dziwna!

Zanim opublikowaliśmy wideo oraz grę na bocie, dzień wcześniej — 31 marca — udostępniliśmy na Insta i FB post “Szafa słodyczy”, który został wyświetlony aż 960 000 razy.

 

Historia czekoszafy na InstaStory! #suchar #sucharcodzienny #primaaprilis #wedel #pawełek #czekolada #prank #mniesmieszy @e.wedel

Post udostępniony przez Suchar Codzienny (@sucharcodzienny)

Statystyki posta “Szafa słodyczy” na Instagramie i Facebooku


Tego samego dnia na Instagram Stories prezentujemy przygotowania

 

Post udostępniony przez Case Study by Suchar (@casestudy_suchar)

Statystyki Instagram Stories — od 135 000 do 110 000 wyświetleń.

Kolejnego dnia na Instagramie debiutuje post “Pawełek vs Typowy Paweł”.

 

Pozdro dla każdego Pawła! #suchar #codzienny #sucharcodzienny #pawełek #paweł #polishboy #polskichłopak #polishgirl #polskadziewczyna #mnieśmieszy Prawo autorskie: <a href=’https://pl.123rf.com/profile_cookelma’>cookelma / 123RF Zdjęcie Seryjne</a>

Post udostępniony przez Suchar Codzienny (@sucharcodzienny)

Staty z Instagrama 

Aby osiągnąć jeszcze wyższe wyniki, to zamiast śmiać się z Pawłów lepiej im … słodzić.

Post Wszystkie Pawły to … poukładane chłopaki (i słodziaki) spodobał się użytkownikom i okazał się klasycznym wiralem na FB.

Statystyki z FB

Na Snapchacie odbył się konkurs, który polegał na odgadnięciu: ile Pawełków jest w szafie?

Zwyciężczyni otrzymała w nagrodę paczkę słodyczy.

 

Post udostępniony przez Case Study by Suchar (@casestudy_suchar)

Podsumowanie

To już nasza kolejna kampania reklamowa dla Wedla, która okazała się sukcesem. Cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów, bo ostateczny zasięg postów z Pawełkiem opublikowanych na Sucharze Codziennym wyniósł 3,5 miliony wyświetleń. A 80% konwersja na SucharBocie potwierdza zaangażowanie użytkowników.