Nutella zamiast zatrudnić projektanta, zaprogramowała algorytm, który stworzył unikatowe etykiety

Nutella zamiast zatrudnić projektanta, zaprogramowała algorytm, który stworzył unikatowe etykiety
Włosi, najbardziej ekspresyjny, wyrazisty, charakterystyczny, dzięki czemu rozpoznawalny na całym świecie, naród. Dokładnie tak jak krem czekoladowy Nutella. Każdy z nas bez problemu opisze, jak wyglądają etykiety na słoiczkach produktu. Jak marka sprawiła, że jej sprzedaż znacznie wzrosła?
O autorze
1 min czytania 2017-06-07

fot. adweek.com

7 milionów spersonalizowanych słoiczków sprzedanych zostało w niecały miesiąc. Prace nad projektowaniem, o dziwo, nie zajęły projektantowi nawet roku, dlaczego? Ferrero wraz z agencją Ogilvy & Mather Italia “zatrudnili” do pracy nad nowymi etykietami algorytm. Ten, wykorzystując bazy danych kolorów i popularne printy, dość szybko wygenerował 7 milionów indywidualnych etykiet.

Ferrero chciało, aby każde opakowanie było inne, jak Włosi. Czy udało mu się osiągnąć zamierzony cel?

Kampania przedłużona została o outdoor i reklamę w telewizji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

To nie pierwszy raz, kiedy algorytm przejmuje rolę projektanta. W 2014 Coca-Cola stworzyła 2 miliony unikatowych etykiet na Coli Zero przy pomocy specjalnego oprogramowania.

Słuchaj podcastu NowyMarketing


NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Marki coraz bardziej skupiają się na tym, aby przekaz był unikatowy. W tym miesiącu Coca-Cola we współpracy z rumuńską agencją kreatywną, zaprezentowała butelki z limitowanymi etykietami, które uprawniają do darmowego udziału w festiwalu muzycznym. Nie każda butelka jednak gwarantuje darmowy wstęp. Aby dowiedzieć się, czy nasza była szczęśliwą, należy zeskanować kod z opaski specjalną aplikacją!