Jeden z pierwszych polskich producentów wyrobów z konopi siewnych, marka DobreKonopie.pl, wypuszcza na rynek konopną herbatkę o uspokajających i tonizujących właściwościach. Dzięki zawartemu w kwiatostanach związkowi CBD (kannabidiol), osoby pijące „Konopielkę” mogą liczyć na poprawę funkcjonowania układu nerwowego, zwiększenie koncentracji oraz zmniejszenie stresu.
– To idealny napój dla osób zabieganych i zapracowanych – mówi Ewa Melania Gryt, właścicielka marki.
Zobacz również
Dodaje, że regularne picie herbatki z suszu konopnego może także pomóc w odstawieniu używek, takich jak alkohol czy papierosy, niwelując skutki odstawienia, uczucie głodu i ułatwiając zasypianie. Kwiaty zawierają też wszystkie mikro- i makroelementy, podobnie jak np. zielona herbata.
Nazwa herbatki jest nieprzypadkowa. Nawiązuje ona do kultywowanej do dziś m.in. na Podlasiu tradycji wielkanocnej, w której mężczyźni zebrani w tzw. kompanie wołoczebne chodzili w świąteczną noc od domu do domu, śpiewając gospodarzom dobre życzenia. Pannom i kawalerom życzono zmiany stanu cywilnego, a gospodarzom urodzaju. „Konopielka” to także tytuł powieści Edwarda Redlińskiego, zekranizowanej w 1981 roku, która opowiada niezwykłą historię, jaka wydarza się na styku tradycji i nowoczesności.
– Takie jest też zadanie naszej Konopielki i filozofia naszej firmy. Chcemy przywrócić nie tylko polską tradycję uprawy konopi siewnych, ale też pamięć o rodzimych zwyczajach opartych na dobrej relacji człowieka z naturą, nie rezygnując jednak z nowoczesności. Odświeżamy te tradycje, nadając im jednak nutkę nowoczesnego designu – mówi Anna Kozar, szefowa marketingu DobreKonopie.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Konopielka wytwarzana jest z kwiatów konopi siewnych Cannabis sativa L, uprawianych przez polskich rolników. Są one całkowicie legalne i zarejestrowane w COBOR oraz UE.
Słuchaj podcastu NowyMarketing