Oparty na kształcie elipsy znak odwołuje się do przestrzeni torów lekkoatletycznych i żużlowych. W logotypie znalazło się też miejsce obrazujące przestrzeń boiska, natomiast górne otwarcie, które jest zarazem akcentem ostrym litery Ś, reprezentuje otwartość stadionu dla wszystkich kibiców i zawodników. Wielu Ślązaków ma wspomnienia dotyczące tego miejsca i wiąże z nim niezapomniane emocje.
Nową identyfikację stadionu opracowała katowicka agencja Creogram. Pochylając się nad pracą nad nowym znakiem poruszyli pokłady śląskiego DNA.
Zobacz również
– Designerzy z Creogramu doskonale trafili w nasze potrzeby i wyobrażenia na temat nowego logotypu. W prostym znaku ujęli wszystko na czym nam zależy: symbolikę odwołującą się do dyscyplin sportowych, kształt obiektu oraz otwartość na kibiców i zawodników – mówi Aneta Moczkowska – Członek Zarządu Stadionu Śląskiego i dodaje – W nowym logotypie znalazły się też odniesienia do świetlanej modernistycznej historii Katowic.
Bardziej dociekliwi obserwatorzy znajdą w znaku także odwołania do historii sportu i historycznego liternictwa.
Kolorystyka nowego wizerunku Stadionu Śląskiego oscyluje wokół spokojnej kolorystyki (dominuje biel i grafit). Mocne są jedynie akcenty i elementy uzupełniające, zaznaczone kolorem turkusowym.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Naszym zamysłem było stworzenie mocnego i bardzo charakterystycznego znaku. Chcieliśmy przede wszystkim upamiętnić tkankę historyczną tego miejsca i równocześnie wzbogacić markę o nowoczesny wizerunek – komentuje Krzysztof Łabno z Creogramu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stadion Śląski to jeden z symbolów Górnego Śląska. Marka unikalna i ponadczasowa. Teraz ta marka zyskała swoje graficzne odzwierciedlenie, które będzie od dzisiaj obecne w działaniach promocyjnych obiektu. Już jesienią Stadion Śląski ponownie otworzy swoje bramy dla sportowców i uczestników imprez kulturalnych i biznesowych.