Warsztaty telewizyjne TeleTOON+ w GG – case study

TeleTOON+ we współpracy z GG Network S.A., producentem popularnego komunikatora GG (d. Gadu-Gadu) wykorzystało w internetowym konkursie „Warsztaty Telewizyjne” rozwiązania oparte na numerze i aplikacji GG.
O autorze
1 min czytania 2012-11-22

W dniach 8 października – 4 listopada telewizja teleTOON+ przeprowadziła w internecie eliminacje do 2. edycji „Warsztatów Telewizyjnych teleTOON+”. Zadaniem uczestników było przygotowanie dubbingu lub napisów do krótkich filmików z brand heroes kanału przy pomocy specjalnej aplikacji. W szkołach autorów najlepszych prac teleTOON+ zrealizuje warsztaty telewizyjne, podczas których uczniowie dowiedzą się, jak powstają ich ulubione produkcje. Konkurs w formie multimedialnej zabawy kierowany był do dzieci w wieku 6-12 lat i realizowany m.in. na platformie GG.

Dział programistów z GG Team przygotował dla celów kampanii w sieci GG Network specjalne narzędzia. Za obsługę Klienta odpowiadało Biuro Reklamy Grupy Allegro i GG Network.

W zależności od wersji komunikatora, udostępniono bota graficznego dla użytkowników starszej wersji GG 10,5 i aplikację dla użytkowników nowej wersji komunikatora GG. W ten sposób zapewniono możliwość interaktywnej zabawy dla obu grup.

Rozróżnienie wynika ze specyfiki działania starej i nowej wersji GG, działającej zarówno w wersji na komputer, przeglądarkę i telefony komórkowe. Możliwości nowego GG można niemal dowolnie rozszerzać właśnie dzięki stale zmieniającemu się katalogowi aplikacji. I taką aplikacją była właśnie aplikacja teleTOON+, którą można było bezpłatnie zainstalować w nowym GG.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Użytkownicy starszej wersji GG 10,5 mogli natomiast przystąpić do internetowej zabawy z video pisząc na nr bota GG:707 teleTOON+. Po otworzeniu okna rozmowy pojawiała się grafika zgodna ze stylistyką całej kampanii, tożsama z grafiką wyświetlaną w aplikacji w nowym GG. Użytkownik, nie opuszczając GG, mógł wziąć udział w zabawie przygotowanej przez teleTOON+. Polegała ona na nagraniu i zmontowaniu krótkiego filmu video w formie kreskówki. Całość odbywała się on-line i sprowadzała do nagrania, podłożenia głosu przez użytkownika dla animowanej na ekranie postaci komiksowej i/lub wstawienia własnych autorskich, pomysłowych napisów w filmie.

Umiejętnie wykonane tym sposobem video w kilka klików można było opublikować w sieci i następnie podzielić się nim ze znajomymi dzięki unikalnemu linkowi prowadzącemu do filmu. TeleTOON+ dla urozmaicenia udostępnił kilka różnych filmików do wyboru, stanowiących podstawę montażu on-line przez internautę. Efekt końcowy zależał już od pomysłowości i nierzadko poczucia humoru autora.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bot graficzny i aplikacja były wspierane przez szeroką kampanię promocyjną widoczną w komunikatorze GG.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się