…na Facebooku to zapowiedź wprowadzenia reklam wyświetlanych członkom grup?
Do tej pory grupy na Facebooku były jednym z niewielu obszarów nieeksploatowanych reklamowo. Biorąc pod uwagę fakt, że grupy mają kilkukrotnie większe zasięgi organiczne niż profile firmowe, a zaangażowanie użytkowników grup jest nieporównywalnie większe od zaangażowania na Fanpage’ach ewentualna decyzja zespołu Facebooka związana z monetyzacją grup wydaje się bardzo dobrym posunięciem biznesowym.
Zobacz również
Inaczej sprawa wygląda z perspektywy zwykłego użytkownika Facebooka. W swoim założeniu portal ten miał być platformą łączącą społeczności, a nie kolejnym miejscem bombardującym użytkowników komunikatami reklamowymi. Dlatego można spodziewać się, że reakcje użytkowników na reklamy wyświetlane w grupach będą negatywne. Nie zmieni to jednak faktu, że dopóki chęć przynależności do grup będzie wysoka, Facebook nie powinien obawiać się odpływu użytkowników z powodu reklam w grupach. Czas pokaże, czy w związku ze zmianami dojdzie do konsolidacji grup, czy wręcz przeciwnie – będą powstawać coraz to nowe, mniejsze i niszowe społeczności.
Autorka:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Anna Bilińska
Social Media Specialist, IPG Mediabrands