Ogłoszono zwycięzców Konkursu Kampania Społeczna Roku 2016

3 lipca w Teatrze Kamienica na uroczystej Gali wręczono nagrody i wyróżnienia 19 kampaniom z 70 zgłoszonych do konkursu. Jurorzy oceniali nie tylko kreację i estetykę, ale całokształt działań komunikacyjnych, w tym również dobór odpowiednich narzędzi i efektywność.
O autorze
1 min czytania 2017-07-05

Wieczór uświetniły występy Marty Kossakowskiej „Mariki” i Włodka Paprodziada Dembowskiego.

Kampania „Niewidzialni” otrzymała nagrodę w kategorii Kampanie organizacji pozarządowych. Projekt zrealizowany przez Agencję Walk dla Fundacji Kapucyńskiej jury doceniło za spójność, błyskotliwy pomysł i fantastyczną kreację, a także umożliwienie odbiorcy wczucia się w to, czego doświadczają osoby bezdomne.

Tytuł Kampanii Społecznej Roku w kategorii Kampanie instytucji publicznych przyznano akcji społeczno-edukacyjnej „Żonkile” wykonanej przez Muzeum Żydów Polskich. Organizacja akcji opiera się na zaangażowaniu 1000 wolontariuszy, którzy w rocznicę wybuchu powstania, 19 kwietnia, przekazują przechodniom papierowe żonkile – symbol pamięci o powstaniu wraz z informacją o tym wydarzeniu. 

W gronie zwycięzców znalazła się także kampania „#Łapjaja” przygotowana przez TWIN.digitalcollective+melting pot Strategic Collective. Projekt został doceniony przez jurorów za dobre i mocne hasło, dopasowany do grupy przekaz, formę i kanał oraz przełamywanie tabu. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W kategorii Kampanie lokalne laureatem została kampania namawiająca do adopcji starszych psów. „Chodź pójdziemy do ciebie” zrealizowana przez Kamila Kucia, Adriana Janisio oraz Macieja Cichosza, 

W tym roku zaobserwowaliśmy bardzo ciekawe zjawisko. Do tegorocznej edycji Konkursu zostały zgłoszone bardzo ciekawe kampanie w kategorii Akcje Społeczne. – mówi Paweł Prochenko Świadczy to o tym, że aby zrealizować kreatywna i ciekawą akcję nie potrzeba ministerialnych budżetów. Oddolne inicjatywy nie są owarowane żadnymi formalnymi ograniczeniami tak jak ma to właśnie miejsce w kampaniach instytucji publicznych, a ludzie pracują z potrzeby serca i wkładają cała swoja energię i kreatywność – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Podczas tegorocznej edycji bez statuetek wyszli twórcy kampanii zgłoszonych w kategoriach: Kampanie o tematyce ekologicznej oraz Kampanie 1%. W kategorii Kampanie zagraniczne nagroda powędrowała dla Fundacji 30 milions d/’amis za kampanię „Lui Ne Vous AbandonneraJamais” („On by cię nigdy nie porzucił”) przypominającej o odpowiedzialności za zwierzęta domowe. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Natomiast kampanie zgłoszone w kategorii „Akcje zaangażowane społecznie” jak co roku nominowali internauci, oddając głosy na portalu kampaniespoleczne.pl. Dalszej selekcji i wyboru nagrodzonych dokonali jurorzy. Ostatecznie statuetka przyznana została kampanii „Jest Akcja nie Wyrzucamy Jedzenia”, której celem było zmniejszenie ilości marnowanej żywności w restauracjach i jednocześnie liczby ludzi cierpiących codziennie z powodu głodu.

Już dziś organizatorzy zapraszają do udziału w X edycji Konkursu, która ruszy w lutym 2018 roku.

Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wyników Konkursu Kampania Społeczna Roku 2016 znajdują się na stronie oraz na portalu.