Jakie turystyczne profile odwiedzamy najczęściej? Odpowiedź w najnowszym rankingu NapoleonCat.
Wakacje stały się jednym z wiodących tematów w mediach społecznościowych. To właśnie tam pytamy znajomych o miejsca warte odwiedzenia, zbieramy rekomendacje, dzielimy się ciekawymi ofertami, umieszczamy opinie i recenzje hoteli, restauracji, tour operatorów, oraz mówimy o swoich planach wakacyjnych. Użytkownicy Facebooka publikują wpisy także w trakcie wczasów, a nawet meldują się w danych miejscach, często już nawet na lotniskach.
Zobacz również
Firma NapoleonCat, udostępniająca narzędzie do zarządzania i analityki mediów społecznościowych, opracowała ranking najpopularniejszych stron związanych z branżą turystyczną. Zestawienie uwzględnia operatorów, agentów i pośredników turystycznych, jak również facebookowe strony serwisów rezerwacyjnych, wyszukiwarek ofert turystycznych, przelotów czy miejsc noclegowych itp. W rankingu nie zostały uwzględnione strony przewoźników, linii lotniczych, hoteli, blogów podróżniczych, ani też strony, na których można znaleźć opisy ciekawych miejsc do zwiedzenia, czy relacje z wypraw.
Branża turystyczna na Facebooku
Wśród najpopularniejszych stron rezerwacyjnych, udostępniających wyszukiwarki ofert turystycznych, znalazły się Kocham wakacje! (ponad 730 tys. fanów), Fly4free: tanie latanie podróże turystyka (ponad 680 tys. fanów), Wakacyjni Piraci (prawie 670 tys. fanów), Tanie Loty (ok. 390 tys. fanów) oraz Ja chcę na wakacje (ponad 320 tys. fanów).
#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania
Biura podróży a Facebook
Wysokie miejsca w rankingu zajmują również biura podróży. Aż 8 z nich znalazło się w TOP30 branży turystycznej na Facebooku. Największą popularność zyskała Itaka, która jako jedyna przekroczyła granicę 200 tys. fanów. Dużym zainteresowaniem cieszą się również TUI, Exim Tours Polska, Rainbow oraz Grecos Holiday – każde z tych biur zgromadziło wokół swojej marki już ponad 100 tysięcy fanów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing